خاموشی اولین ابزار وویجر ۲ پس از ۴۷ سال در فضا

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار علم و فناوری یورنا؛ ناسا یکی از ابزارهای علمی وویجر 2 به نام وویجر 2 را تامین کرد که از سال 1977 با استفاده از پلوتونیوم پوسیده در حال کاوش در فضا بود، اما با گذشت زمان، توان خروجی فضاپیما کاهش یافت.

ابزار از بین رفته یک ابزار علمی پلاسمایی بود که برای اندازه گیری مقدار و جهت ذرات باردار یونیزه شده از فضاپیما استفاده می شد.

این دستگاه اخیراً به دلیل محدودیت های جمع آوری داده ها و نیاز به صرفه جویی در مصرف برق خاموش شده است. با این حال، Voyager 2 به کار با چهار ساز دیگر خود ادامه می دهد، که انتظار می رود تا سال 2030 تنها به یک ساز کاهش یابد.

وویجر 2 که اکنون بیش از 20.5 میلیارد کیلومتر از زمین فاصله دارد، یکی از دو کاوشگری است که به فضای بین ستاره ای رسیده و داده های منحصر به فردی را از این منطقه جمع آوری کرده است.

این فضاپیما در حال حاضر با سرعتی در حدود 15 کیلومتر بر ثانیه در حال حرکت است.

در سال‌های اخیر، ناسا تلاش کرده تا با مدیریت دقیق منابع انرژی، از خاموش شدن ابزارهای علمی وویجر ۲ جلوگیری کند. از جمله اقدامات انجام شده توسط این سازمان، اصلاح نحوه نظارت بر ولتاژ وویجر 2 و خاموش کردن سیستم های غیر ضروری است. همچنین قطعی برق دستگاه پلاسمای علمی به دلیل استفاده محدود در سال های اخیر رخ داده است.

وویجر 2 همراه با وویجر 1 در دهه 1970 برای کشف سیارات بیرونی منظومه شمسی به فضا پرتاب شد و تاکنون اکتشافات مهمی در این زمینه داشته است. هر دو فضاپیما اکنون در مرحله ماموریت بین ستاره ای هستند و داده های ارزشمندی را از مرزهای هلیوسفر و محیط بین ستاره ای ارسال می کنند.

اولین ساز وویجر 2 پس از 47 سال در فضا خاموش شد

این فضاپیماها همچنان به شبکه فضایی عمیق ناسا متصل هستند و داده های خود را با تاخیری حدود یک روز به زمین ارسال می کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *