آیفون ۱۶ به ایران رسید

تبلیغات بنری


در هفته های اخیر اخبار و اظهارنظرهای بیشتری مبنی بر امکان رفع ممنوعیت واردات و رجیستر آیفون 16 منتشر شده است و همین موضوع باعث شده تا علاقه مندان به خرید این گوشی ها در حال حاضر نسبت به خرید آن تردید داشته باشند.

علی امانت، واردکننده گوشی های تلفن همراه، درباره وضعیت خرید این گوشی ها در اولین روزهای ورود به کشور به زومیت گفت: با وجود اینکه گوشی های «آیفون» هنوز رجیستر نشده و آنتن نمی دهند، «آیفون 16» گوشی بسیار مورد استقبال قرار گرفت. البته در مقایسه با آیفون 15 که نسبت به نسل قبل تغییرات زیادی را به خود دیده است، مردم کمتر آن را پیش خرید کرده اند. سال گذشته 50 گوشی آیفون 15 را در روز اول پیش فروش کردیم و امسال حدود 30 گوشی آیفون 16 را پیش فروش کردیم. تنها دو عدد از این گوشی های پیش خرید شده مدل آیفون 16 پرو و ​​مابقی مدل آیفون 16 پرو مکس خریداری شده توسط مشتریان بوده است و این واردکننده می گوید میزان استعلام قیمت آیفون 16 نشان می دهد که مردم منتظر ثبت نام هستند. تا بتوانند به راحتی گوشی را بخرند و از آن استفاده کنند: «پذیرایی سال، سفارش خرید و استعلام قیمت آیفون 16 بسیار بیشتر از آیفون 15 است، اما همه منتظر ثبت نام هستند، یعنی طبق با توجه به اخباری که در مورد رجیستر کردن آیفون در یکی دو ماه آینده شنیدم، همه منتظرند تا گوشی قبل از خرید رجیستر شود، حالا معلوم نیست چه چیزی ضبط می شود یا خیر.

دو روز پیش در اولین روز عرضه آیفون 16 در ایران، مثل همیشه قیمت گوشی ها بالاتر از قیمت واقعی خود بود و مثلا قیمت آیفون 16 معمولی حبابی بسیار بالا بود و در اول قیمت روز تا 80 میلیون تومان اعلام شد در حالی که قیمت واقعی این گوشی حدود 45 میلیون تومان است.

البته این حباب قیمتی تا امروز (اول مهر) همچنان وجود دارد. امانت می گوید: قیمت آیفون 16 معمولی با حافظه 128 گیگابایتی امروز 63 میلیون تومان، قیمت آیفون 16 پرو با حافظه 128 گیگابایتی 80 میلیون تومان و قیمت آیفون 16 پرو با حافظه 256 گیگابایتی است. 87 میلیون تومان. قیمت آیفون 16 پرو مکس با حافظه 256 گیگابایتی 107 میلیون تومان است.

این فروشنده می گوید با وجود این قیمت بالا و غیر واقعی، «کسانی که به دنبال آیفون 16 معمولی هستند معمولاً منتظر کاهش قیمت هستند و سپس خرید می کنند». با طرح و رنگ های آیفون 16، اگر رجیستر شود، فکر می کنم فروش بسیار خوبی خواهد داشت.

هفته گذشته رئیس انجمن تلفن همراه اعلام کرد که رفع ممنوعیت واردات و رجیستری آیفون در دستور کار است، اما رفع این محدودیت ها از طریق افزایش 40 تا 50 درصدی تعرفه واردات انجام می شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *