گوگل در اندروید ۱۵ پا جای پای اپل می‌گذارد

تبلیغات بنری


به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از زومیت، صفحه قفل گوشی شما خط مقدم دفاع برای اطلاعات و برنامه ها در برابر افراد کنجکاو است. اگر دزد بتواند پین صفحه قفل شما را ببیند و گوشی شما را بدزدد چه اتفاقی می‌افتد؟ ناگهان، بسیاری از برنامه ها و اطلاعات شخصی شما در معرض خطر قرار می گیرند. حتی اگر لایه امنیتی دیگری مانند تأیید اثر انگشت یا تشخیص چهره برای اندروید وجود داشته باشد. زیرا بسیاری از برنامه‌هایی که از احراز هویت اثر انگشت یا تشخیص چهره در اندروید استفاده می‌کنند، به شما این امکان را می‌دهند که در صورت لزوم از رمز عبور صفحه قفل خود به عنوان یک روش جایگزین استفاده کنید.

وب سایت AndroidAuthority در جریان بررسی نسخه دوم اندروید 15 QPR1 بتا، شواهدی از تلاش های گوگل برای حل مشکل امنیت گوشی های دزدیده شده پیدا کرد. به نظر می رسد این راه حل مستقیماً از راهنمای اپل برای ویژگی های محافظت از دستگاه های سرقت شده الهام گرفته شده است.

در برنامه تنظیمات اندروید، یک رشته جدید و جالب به نام mandatory_biometrics_prompt_description وجود دارد که متنی را نشان می دهد که تأیید هویت روشن است. در حال حاضر، هنگامی که برای تغییر تنظیمات USB یا مدت زمان خاموش شدن صفحه در اندروید 15، پنجره اثر انگشت یا تشخیص چهره را در اندروید فراخوانی می‌کنید، عبارت مذکور نمایش داده نمی‌شود.

نگاهی عمیق تر به اندروید 15 بتا نشان می دهد که ویژگی تأیید هویت در آثار در چندین دسته مرتبط با سیستم احراز هویت اثر انگشت اندروید وجود دارد. به طور خاص، گوگل می خواهد در برخی سناریوها از نمایش پین و رمز عبور یا صفحه ورود به سیستم به جای پنجره تأیید اثر انگشت یا تشخیص چهره فراتر رود. این تنها زمانی انجام می شود که احراز هویت اجباری فعال باشد.

اگرچه Android 15 QPR1 هیچ نمادی برای نشان دادن فعال بودن احراز هویت اجباری ندارد، توضیحات ارائه شده از پرچمی که این ویژگی را کنترل می کند، سرنخ بزرگی به ما می دهد. این توضیح به طور خاص بیان می‌کند که وقتی تلفن خارج از مکان‌های مورد اعتماد است، اندروید باید گزینه جایگزینی پین و رمز عبور یا الگو را از پنجره تأیید اثر انگشت یا تشخیص چهره حذف کند. LSKF مخفف Lock Screen Knowledge Factor است که برای اشاره به پین ​​و رمز عبور یا الگو استفاده می شود.

اسکرین شات منتشر شده از نسخه بتا اندروید 15 نشان می دهد که گوگل در حال بهبود قابلیت Trusted Places است که قفل گوشی را در مکان های قابل اعتماد از جمله خانه باز نگه می دارد، همراه با یک گزینه جدید به نام تأیید اجباری. این با یافته‌های قبلی در Android 15 QPR1 مطابقت دارد و نشان می‌دهد که برنامه Google Play Services زمانی که تلفن در خارج از یک مکان امن قرار می‌گیرد، ردیابی می‌کند. در صورت تأیید، برنامه به سیستم عامل دستور می‌دهد که فرآیند احراز هویت اجباری را هنگام فراخوانی پنجره تأیید اثر انگشت یا تشخیص چهره فعال کند، که در صورت نگاه کردن به ویژگی امنیتی جدید اندروید، کاربران دستگاه اپل، گزینه جایگزینی پین و رمز عبور یا الگو را حذف می‌کند. آشنا زیرا بسیار شبیه به ویژگی محافظت از دستگاه به سرقت رفته در آیفون است. با فعال بودن این ویژگی، وقتی دستگاه خارج از مکان‌های امن است، برخی از اقدامات مانند دسترسی به رمزهای عبور ذخیره‌شده و کارت‌های اعتباری نیاز به احراز هویت Face ID یا Touch ID دارند.

امیدواریم نسخه گوگل از ویژگی امنیتی محافظت از دستگاه به سرقت رفته که احتمالاً تأیید هویت نامیده می شود، به همان اندازه مؤثر باشد. ما هنوز نمی دانیم این ویژگی چه زمانی منتشر می شود. اما ممکن است به اندروید 15 QPR1 یا جدیدتر نیاز داشته باشد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *