انتقاد کاظمی قمی به بی‌احترامی طالبان به سرود ملی ایران

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن اقتصاد آنلاین حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و رئیس هیئت سیاسی ایران در کابل در پیامی گفت: تنظیم امور عرفان و اماکن مذهبی. طالبان حج و اوقاف خطاب به سرود ملی ایران نوشتند: بی احترامی به اصول دیپلماتیک به بهانه جلوگیری از پخش موسیقی بر اساس موازین شرعی معنا و توجیهی ندارد، زیرا اگر چنین باشد شامل آزمون نیز می شود.

دیروز در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، نماینده جنبش طالبان از ایستادن برای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران خودداری کرد.

بی احترامی معاون وزیر حج و اوقاف افغانستان به سرود ملی ایران از شب گذشته بازتاب گسترده ای در بین کاربران شبکه های اجتماعی در افغانستان و رسانه های پخش و منتشر کننده این کشور داشته است.

این رفتار نماینده دولت طالبان در تهران مشابه رفتار سرکنسول طالبان در پیشاور بود که خشم مقامات پاکستانی را نیز برانگیخت.

این اولین بار نیست که جنبش طالبان در مراسم جشن پیروزی انقلاب در سال 1400 در هتل اینترکانتیننتال کابل، بلال کریمی (معاون سخنگوی وقت طالبان و سفیر کنونی) به سرود ملی کشورمان توهین می کند. (طالبان در چین) در حین پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران از ایستادن خودداری کردند، در حالی که شماری دیگر از رهبران طالبان از جمله عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان، دست به کار شدند. این مهمانی در آن زمان طالبان در اعتراض به عدم به رسمیت نشناختن حاکمیت خود این اقدام را انجام دادند، اما اکنون می گویند که این اقدام به دلیل پخش سرود ملی بوده است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *