گورهای دسته‌جمعی؛ بُعد پنهان جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه

تبلیغات بنری


از آغاز جنگ، ساکنان نوار غزه مجبور به ایجاد ده ها گور دسته جمعی برای دفن قربانیان خود شده اند و این گورها در بسیاری از مناطق پخش شده است.

یورنا هزاران خانواده در غزه همچنان فرزندان خود را در گورهای دسته جمعی دفن می کنند، پدیده ای که با بیش از 11 ماه کشتار سیستماتیک توسط رژیم صهیونیستی در تمامی استان های نوار غزه ایجاد شده است.

این وضعیت با هدف قرار گرفتن افرادی که قصد ورود به این گورهای موقت برای دفن عزیزان خود را دارند تشدید می شود.

30 گور دسته جمعی در غزه حاوی 3000 قربانی جنگ است

دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه ای (Euro-Med) نموداری را منتشر کرد که موقعیت و تاریخچه حدود 30 گور دسته جمعی در استان های شمالی، مرکزی و جنوبی غزه را نشان می دهد که حاوی حدود 3000 قربانی نسل کشی رژیم صهیونیستی است. غزه این منطقه

گورهای دسته جمعی؛ ابعاد پنهان جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه

این تصویر همچنین 120 گور دسته جمعی تصادفی را نشان می دهد که هر کدام شامل سه نفر یا بیشتر است که از آغاز جنگ غزه ایجاد شده اند.

تعداد نامعلومی از گورهای دسته جمعی در غزه

از آنجایی که بسیاری از گورهای تصادفی در داخل خانه ها و سایر مکان های خصوصی یافت می شوند، و برخی به طور دوره ای به مکان های جدید منتقل می شوند، اکثریت آنها ثبت نشده باقی می مانند. بنابراین تعداد و مکان این قبرها دائماً در حال تغییر است. علاوه بر این، ارتش اشغالگر صهیونیستی به طور مداوم قبرستان‌های موقت و گورستان‌های رسمی را با بولدوزر تخریب می‌کند، اجساد قربانیان را تغییر می‌دهد و حتی برخی از آنها را می‌دزدد که نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

قبرستان البطاش، واقع در محله الطفا در شرق غزه، بزرگترین گور دسته جمعی مستند در نوار غزه است. از زمان تأسیس این گورستان در اکتبر 2023 (1402 میلادی)، بین 500 تا 1000 نفر در آن دفن شده اند.

تیم‌های میدانی اروپایی-مدیترانه‌ای دیده‌بان حقوق بشر از زمانی که اولین گور دسته جمعی در مجتمع پزشکی شیفا ایجاد شد، زمانی که انتقال قربانیان به گورستان رسمی شهر غیرممکن شد، گورهای دسته‌جمعی تصادفی را در سراسر غزه ثبت کرده‌اند.

در شهر غزه به دلیل کثرت اجساد و خطر ایجاد شده توسط نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی، به مرور زمان گورهای دسته جمعی بیشتری یکی پس از دیگری ایجاد شد که مجموع آنها در نهایت به حداقل 120 رسید.

ایجاد گورهای دسته جمعی در سراسر نوار غزه

این گورستان ها در سراسر مناطق مسکونی، در حیاط خانه ها، بیمارستان ها، چهارراه های عمومی، تالارهای عروسی، استادیوم های ورزشی، مدارس و مساجد ایجاد می شد.

گورهای دسته جمعی در غزه آشکار می شود. گورها به طور تصادفی در جاده ها، در مناطق پرجمعیت، و نزدیک بازارها و ساختمان های مسکونی ظاهر می شوند.

ساکنان از ابزارهای مختلفی مانند سنگ قبر برای نوشتن اسامی قربانیان استفاده می کنند.

مردم به دلیل دشواری رسیدن به گورستان های اصلی در نتیجه بمباران مستمر اسرائیل و هدف قرار دادن مردم مجبور به ایجاد این گورستان های تصادفی هستند.

برخی از گورهای دسته جمعی که به طور رسمی ثبت شده اند حاوی بقایای افراد ناشناس هستند که ماه ها پیش در جریان نسل کشی مداوم دفن شده اند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *