دعوت وزیر صمت از اتاق بازرگانی برای مشارکت در کمیته راهبردی خودرو

تبلیغات بنری


وزیر صمت با بیان اینکه باید میزان ارز دریافتی و مشکلات خودروسازان بررسی شود، تصریح کرد: خودروهای تولید شده در کشور نیازمند بازنگری و دقت بیشتری هستند.

یورنا سعید تاجک، رئیس کمیته انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران و مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در دیدار هیئت اتاق بازرگانی تهران با محمد اتابک وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت برای احیای شورای سیاست گذاری خودرو به منظور ارتقای کیفیت و ایمنی خودرو.

وی در این جلسه که صبح روز سه شنبه (6 شهریور) برگزار شد، گفت: طی هفت سال گذشته بحث کیفیت و ایمنی در اولویت وزرای صنعت خودرو نبوده است.

تاجیکستان در این خصوص توضیح داد: بر اساس قوانین متعدد از جمله قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و قانون ارتقای کیفیت خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه وظایفی دارد که طی این هفت سال فقط در سطح اداره کل خودرو است و بحث و بررسی شده است، سیاست گذاری و پیگیری با وزرا در اولویت نبوده است. علاوه بر این، هیئت سیاست گذاری خودرو که مسئولیت برنامه ریزی، نظارت و نظارت بر ایمنی کیفیت، توسعه زیرساخت ها و زنجیره ارزش خودرو را بر عهده داشت، در این هفت سال بسته شد.

تاجیکستان افزود: تنها در این مدت در دوره آقای فاطمی امین شاهد برگزاری جلسات متعددی در زمینه کیفیت و ایمنی در سطح وزیر ایمنی بودیم که به حادثه بهبهان و بحران ناشی از آن برمی گردد. به دلیل بحث کیسه هوا و تصادف 59 خودرو. نتیجه پیگیری وزیر وقت، ائتلاف بخش خصوصی برای ایجاد مرکز معاینه تصادفات رانندگی بود که مراحل پایانی خود را طی می کند، اما علیرغم قول مساعدت، هیچ حمایت مالی از این کشور ملی صورت نگرفته است. و پروژه استراتژیک

مدیرعامل شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران درباره رصد مستمر شاخص های مربوط به کیفیت و ایمنی خودروها نیز گفت: در حال حاضر سالانه تلفات تصادفات جاده ای در کشور 21 هزار نفر است که تقریبا 10 برابر این میزان است. از آسیب های رانندگی که از این منظر در لیست 10 قرار دارد ما کشور شماره یک جهان هستیم. علاوه بر این، طبق آخرین رصد، 5 درصد از مردم در روز تحویل شاهد نقص در خودروی خود بوده اند و این آمار تنها به خودروهای ایرانی محدود نمی شود چرا که خودروهای مونتاژی چینی نیز وضعیت مشابهی دارند.

وی در پایان گفت: این امر ضرورت وجود شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی برای کیفیت و ایمنی خودرو را نشان می دهد. لذا به عنوان اولین درخواست از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت، احیای شورای سیاستگذاری را پیشنهاد می کنیم و درخواست می کنیم کیفیت و ایمنی در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.

محمد اتابک، مدیرعامل شرکت IIQI در پاسخ به سخنان محمد اتابک، مدیر عامل شرکت IIQI که در آن به اهمیت 85 استاندارد خودرو اشاره کرد، بر لزوم پایبندی خودروسازان به این استانداردها تاکید کرد و گفت: استانداردهای اختصاصی خودروهای داخلی و وارداتی با رعایت استانداردهای لازم رصد خواهد شد. مشارکت سازمان ملی استاندارد ایران. .

وی ادامه داد: باید بپذیریم که خودروهای تولید شده در کشور نیاز به بازنگری و دقت بیشتری دارند. ضمنا صحبت های خودروسازان در خصوص میزان ارز دریافتی و مشکلات پیدا شده نیز شنیده و بررسی شود.

وی در پایان از حضور اتاق بازرگانی در کمیته راهبردی خودرو استقبال کرد و از سعید تاجیک به عنوان مسئول مسئول برای حضور در کارگروه کیفیت خودرو دعوت کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *