روزشمار هفته وقف ۱۴۰۳ اعلام شد/ از برگزاری همایش ملی «یاوران وقف» تا اهدای بسته‌های معیشتی به نیازمندان

تبلیغات بنری


قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه فرهنگی ضمن تشریح جدول و برنامه های این سازمان در هفته وقف گفت: در نیمه اول سال 1403 هجری شمسی، 182 هزار و 426 بسته خانگی اجرا شد که زائران بی بضاعت را به اربعین اعزام کرد. الحسینی پیاده و کمک به کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل فرمول مهر تحصیلی تکمیل شد.

یورنا نشست خبری هفته وقف با حضور حجت الاسلام والمسلمین عادل معاون فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی رسمی سازمان اوقاف و امور خیریه روز سه شنبه 27 شهریور 1403 در محل شهید برگزار شد. ساختمان سلیمانی

حجت الاسلام عادل در این دیدار با اعلام برنامه های هفته وقف و تشریح دستاوردهای اداره اوقاف و امور خیریه گفت: در آستانه هفته وقف هستیم و جمعه 16 ربیع الاول است. روز وقف مکرراً ذکر شده است که سنت وقف از ابتدای اسلام توسط مردم و برای مردم و به گونه ای بوده است که خداوند متعال راضی باشد. فعالیت‌های جاری و آثار مثبت بنیاد وقف در ابعاد مختلف آن به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی، با وجود شرکت‌های دانش‌بنیانی که با فناوری‌های روز سر و کار دارند، پیوند خورده و همه آنها مبارک است. موقوفه بقاع و ظرفیت آن.

وی خاطرنشان کرد: در روز جمعه سی ام شهرورار که در تقویم جمهوری اسلامی روز وقف نامیده می شود، عنوان وقف; جبهه مقاومت را تقویت کننده فرهنگ ایثار می دانند. روز شنبه 10 شهریور به نام اوقاف; قرآن، حدیث نبوی و سیره ائمه معصومین (علیهم السلام) نام برده شده است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: روز یکشنبه اولین جهیزیه وقف است; ثبات اقتصاد و رشد تولید در نظر گرفته شده است که در راستای شعار کلی و کار سازمان اوقاف در زمینه های اقتصادی است. دوشنبه دوم مهر به نام موقوفه; اخلاق و معنویت و تکریم نیکوکاران و نیکوکاران یک نام است. سه شنبه سوم ماه مهر به نام موقوفه; حمایت خانواده، ایجاد اشتغال و ترویج فرهنگ اسلامی مورد توجه قرار گرفته است. و روز چهارشنبه نیز به نام موقوفه; پایگاه های دانش سلامت و پشتیبانی جامعه نامگذاری شده است. روز پنجشنبه به نام موقوفه; امامزادگان گردشگری مذهبی و ترویج فرهنگ حج است.

وی با بیان اینکه در راستای تجلیل از خیرین زن و مرد، 150 همایش تجلیل از خیرین تحت عنوان همایش حامیان وقف برگزار می شود، افزود: همایش ملی حامیان وقف در شهرستان برگزار می شود. حضور مقامات کشوری و لشکری ​​در شهر نصر. تالار: سه شنبه سوم مهرماه همایش های بین المللی در هتل ارم برگزار می شود. چهارشنبه چهارم همایش «انجمن معتمدین و نیکوکاران کشور» و شنبه هفتم همایش «مؤمنان ارشد کشور» را در هتل ارم برگزار می کنیم. در برنامه همایش ملی نسخه دیجیتال کتابخانه وقف رونمایی می شود.

به گفته حجت‌الاسلام عادل، 310 ایستگاه «آگاه باشیم» را برای ارائه مشاوره به ارباب رجوع در نظر گرفته‌ایم و به مناسبت هفته وقف و وحدت که در سطح کشور در حال برگزاری است، 200 ایستگاه نماز برپا می‌شود. نمایشگاهی از دستاوردهای حوزه وقف در مراکز استان ها برگزار می کنیم. اهدای جوایز فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا و رونمایی از سایت اوقاف نما برای نمایش محصولات در رسانه ها از دیگر فعالیت های هفته وقف خواهد بود.

سخنگوی رسمی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در 741 قبرستان پروژه های عمرانی در دست اجرا داریم، افزود: زیربنای پروژه ها 460 هزار و 807 مترمربع است که در مناطق تکمیلی 78 درصد رشد داشته است. ، نوسازی، مقاوم سازی و نگهداری. اعتبار پیش بینی شده 120 هزار میلیارد تومان بود که اکنون 210 هزار میلیارد تومان برای تامین هزینه پروژه ها محقق شده است. در حوزه سرمایه گذاری نیز 225 پروژه رقیب به مساحت 4 میلیون و 47 هزار و 332 متر مربع شناسایی شد.

وی ادامه داد: در طرح ملی مسکن 10 پروژه در شش فرمانداری در حال اجراست و در این طرح بیش از 11 میلیون مترمربع از املاک موقوفه در طرح ملی مسکن به بهره برداری رسید. در حال حاضر 859 مصوبه در اداره احیا و انکشاف از ابتدای تاسیس این اداره وجود دارد که برخی از مصوبات در دست اجرا و برخی دیگر لازم الاجرا شده است. از این تعداد 151 تصمیم در پروژه های مسکونی، 197 تصمیم در پروژه های تجاری، 9 تصمیم در پروژه های شیلات، 13 تصمیم در پروژه های صنعتی، 22 تصمیم در پروژه های دانش، 45 تصمیم در حوزه گردشگری و 105 تصمیم در حوزه است. کشاورزی 22 تصمیم در حوزه دامپروری…

حجت الاسلام عادل گزارش اجرایی دوازدهمین طرح انتصابات نیمه اول سال 1403 هجری شمسی را به شرح زیر اعلام کرد: توزیع 182 هزار و 426 سبد معیشت به ارزش هر بسته یک میلیون تومان. در طرح دوازدهمین انتصاب کتاب نظرالمهدوی و تهیه و توزیع کتب دینی برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم با تعداد 19 هزار و 432 جلد کتاب. اهدای محصولات عفاف و حجاب به شماره 6371 چادر، عبا، روسری و… اعزام 3100 زائر نیازمند به راهپیمایی اربعین حسینی کمک به کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل در قالب مهر آموزشی به تعداد 25327 بسته. از سوی دیگر، در بازه زمانی 15 نوامبر 1402 تا 19 سپتامبر 1403، 64571 شرکت کننده تایید شدند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *