هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین-راژیا آغاز به کار کرد

تبلیغات بنری


روز سه شنبه 6 شهریور 1403 افتتاحیه هفتادمین جشنواره منطقه ای سینمای جوانان قزوین – راضیه به همراه گشایش نمایشگاهی از تصاویر منتخب این جشنواره برگزار شد.

یورنا – به گزارش روابط عمومی انجمن فیلم جوانان ایران، جشنواره رجیا با حضور عباس کاظمی; معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، حسین براتی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانداری، سید وحید حسینی؛ معاون جشنواره‌های منطقه‌ای و سینمای جوانان کشور، قاسم لاهیاری؛ عضو شورای اسلامی شهر قزوین، ابوالفضل سروشمهر؛ محمدرضا امامقلی مدیر سینمای جوانان قزوین; مدیر حوزه هنری استان، هنرمندان و علاقه مندان، نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین را افتتاح کردند.

هفتادمین جشنواره منطقه ای سینمای جوانان در قزوین راضیه راه اندازی شد
جشنواره منطقه ای فیلم جوانان قزوین استعدادهای جدیدی را کشف می کند

حسین براتی مدیرکل ارشاد اسلامی استان قزوین در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: رویکرد این جشنواره کشف استعدادهای جدید و با هدف معرفی جوانان متخصص سینما است و امیدوارم در این بخش نیز موفق باشیم.

براتی بیان کرد: امیدواریم در این جشنواره بتوانیم نقش موثری در معرفی قزوین به عنوان مقصد فرهنگی و گردشگری داشته باشیم. ما معتقدیم حضور جشنواره ها در استان ها تلاشی ارزشمند است و گردهمایی هنرمندان و عکاسان حرفه ای سینمای کشور اتفاق مبارکی است که این روزها در قزوین شاهد آن هستیم.

وی در خصوص معرفی هر چه بیشتر قزوین در این جشنواره گفت: در این جشنواره یک روز ویژه عکاسان به نام روز قزوین در نظر گرفته شده است که امیدواریم در معرفی قزوین نقشی داشته باشیم.

براتی افزود: میزبانی جشنواره مهمی مانند هفتادمین جشنواره منطقه ای سینمای جوانان در قزوین از نقاط قوت اقدامات مدیریت جدید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانداری نیز ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند نظر برگزیدگان و همچنین هیئت داوران را جلب کند.

هفتادمین جشنواره منطقه ای سینمای جوانان در قزوین راضیه راه اندازی شد
جشنواره منطقه ای فیلم نوجوان قزوین فرصتی برای تبادل تجربیات و تعامل بین شخصیت هاست

عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در این مراسم گفت: جشنواره منطقه ای فیلم نوجوان قزوین فرصتی برای تبادل و تعامل بین شخصیت های حوزه سینما و عکاسی است. این جشنواره از این نظر اتفاق مهمی است که می توانیم فرصتی برای معرفی چهره های استان داشته باشیم.

معاون استاندار قزوین ادامه داد: آنچه این روزها در قزوین شاهد آن هستیم، کاری فراموش نشدنی در عرصه فرهنگ و هنر است. این جشنواره که با همت مسئولان در سطوح مختلف و انجمن سینمای جوانان قزوین برگزار می شود می تواند موجب رشد و تمایز توانمندی های خوبی در استان شود.

الکاظمی ضمن تاکید بر اینکه این جشنواره فرصتی برای تبادل و تعامل بین تجربیات مردم در عرصه سینما و عکاسی است، ادامه داد: ما در بین هنرمندان کشور پول زیادی داریم و باید به این حوزه نیز توجه کنیم. . ما باید دانش و توانایی این هنرمندان را به توانایی های هنری خودمان بیابیم.

نماینده سیاسی امنیتی استانداری خاطرنشان کرد: نباید به شرایط موجود بسنده کنیم، بلکه باید بتوانیم جشنواره هفتاد را نقطه آغازی برای جشنواره های آینده قرار دهیم و از قابلیت های مختلف آن بهره مند شویم.

در این جشنواره نمایشگاه عکس آثار برگزیده افتتاح شد. این نمایشگاه 32 عکس و سه گروه عکس از هنرمندان استانی حاضر در این جشنواره را به نمایش می گذارد و تا پایان جشنواره به مدت سه روز میزبان علاقه مندان است.

هفتادمین جشنواره منطقه ای سینمای جوانان در قزوین راضیه راه اندازی شد

شایان ذکر است در این جشنواره 99 عکاس و فیلم کوتاه از استان های گیلان، همدان، یزد، بوشهر، هرمزگان، مرکزی، کهکیلوی و بویراحمد، فارس، قزوین و تهران حضور داشتند که اختتامیه این جشنواره خواهد بود. روز جمعه برگزار شد. 30 شهریور.

هفتادمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان قزوین-راضیه از تاریخ 6 تا 9 شهریور 1403 به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر قزوین برگزار می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *