ارائه بیش از ۲۵۰ هزار خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

تبلیغات بنری


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ارائه بیش از 250 هزار خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی از 26 مرداد ماه خبر داد.

یورنا – به گزارش ویپادا، قباد محمدی با اعلام این خبر گفت: تاکنون 31 هزار و 473 خدمت در مرکز فوریت های پزشکی و بهداشتی ثارالله واقع در ایستگاه مرزی خسروی و دو سردخانه در نقطه صفر خسروی ارائه شده است. مرز و مراکز اورژانس واقع در جاده اربعین شامل: ویزیت پزشک، خدمات داروخانه، اتاق عمل و ارتز سرپایی، تزریقات و سرم درمانی می باشد.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران ویزیت شده در مرکز ثلث به 7 هزار و 447 نفر رسید که از این تعداد 7 هزار و 381 نفر در کلینیک های سرپایی مداوا شدند و 66 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند تکنسین، 2 ماما، 2 تکنسین اتاق عمل و 1 کارشناس تجهیزات پزشکی، 2 منشی، 6 نگهبان و خدمات و 12 نفر به عنوان عوامل پشتیبانی و اجرایی.

به گفته وی، 108 دستگاه آمبولانس، 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 5 دستگاه آمبولانس و دو فروند بالگرد به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام خدمات رسانی می کنند و هر 24 ساعت یک بار 3 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز ثارالله حضور دارند. . اعزام بیماران ایجاد شده است

وی افزود: نیروهای اورژانس در مجموع 15 هزار و 826 ماموریت شامل 15 هزار و 64 ماموریت غیر ترافیکی، 762 ماموریت ترافیکی و 6 ماموریت بالگردی انجام دادند و بیشتر ماموریت ها مربوط به مشکلات دستگاه گوارش بود. و آفتاب زدگی

– حضور تمامی پزشکیان استانداری و آمادگی 44 هزار نیروی پرستاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با بیان اینکه به منظور تامین سلامت عزاداران در اربعین حسینی، تمامی پزشکیان استان و 4 هزار نفر از پرستاران در مراکز بهداشتی درمانی استان به حالت آماده باش درآمدند : 2100 پزشک متخصص، پزشک عمومی و پرستار به صورت مستقیم در جاده حضور داشتند.

بر اساس اعلام آل محمدی، تعداد تخت های اضافی استانداری و تخت های جاده الاربعین در این مدت 6961 نفر، تعداد کل بیماران 12678 نفر، تعداد کل عمل های جراحی 458 مورد، 2 مورد قلبی ریوی است. احیا و بیش از 700 ضربه (تصادفی و غیرتصادفی).

وی با برگزاری دوره آموزشی آمادگی اربعین، کارگاه مراقبت های پرستاری تروما در تمامی اورژانس ها، برگزاری کارگاه آموزشی تب دنگی برای 630 نفر و کارمند، تجهیز کلیه بیمارستان ها، کارکنان و مدیران محیط زیست استان برای معاونت های پزشکی، اورژانس بیمارستان ها، آزمایشگاه ها. ، ام آر آی و سی تی اسکن و سایر خدمات پزشکی و بالینی و 240 ویزیت مانیتورینگ جهت بررسی کیفیت خدمات ارائه شده به بازدیدکنندگان در این مدت.

مراقبت های بهداشتی برای بیش از 400000 زائر به کربلا مبتلا به بیماری های عفونی و انجام حدود 9000 معاینات بهداشتی در مکان های مربوطه.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت کادر بهداشتی دانشگاه گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر در اجتماعات جمعی و با هدف کاهش بار این بیماری ها، کارشناسان پیشگیری و بیماری گروه کنترل معاونت بهداشتی دانشگاه و شهرستان های تابعه زائران ورودی به کشور را معاینه کرد. این کشور دارای مرزهای خسروی و مراکز خدمات جامع سلامت است.

وی ادامه داد: بیش از 400 هزار زائر از نظر علائم بیماری های عفونی معاینه شدند که در این میان بیش از 3 هزار و 600 زائر با علائم بیماری عفونی تشخیص داده شدند و اقدامات لازم در خصوص آنها انجام شد.

محمدی از انجام بیش از 8500 معاینه توسط بازرسان بهداشت محیط در دانشگاه ها و بازدید بیش از 8100 مورد از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، معابر و منازل مسکونی در برنامه سلامت اربعین خبر داد و گفت: 3578 مورد کلرزنی آب شرب و 471 مورد مراجعه به شبکه های توزیع آب 45 مورد ارجاع متولیان مراکز و اماکن دارای تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی و 33 مورد نیز پلمپ مراکز و اماکن متخلف اجرا شد.

وی افزود: 7 هزار و 290 مورد سنجش کیفیت غذا با دستگاه های بازرسی پرتابل، 93 مورد رسیدگی به شکایات مردمی در سامانه سراسری 190 وزارت بهداشت و 4 هزار و 372 کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط و عملیات سم پاشی و ضدعفونی انجام شد. در 4 هکتار در قصرشیرین، خسروی و مهاته و مناطق مرزی.

ارائه 30 هزار خدمت به زائران حسینی به همت جهادگران سلامت وابسته به سازمان بسیج وابسته به جامعه پزشکی استان.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با بیان اینکه امسال خدمات خالصانه جهادگران سلامت در اجلاس عظیم اربعین حسینی ثبت شد و در شهر کنجاور تا مرزهای خسروی و کربلا در تاریخ ماندگار شد، گفت: جناب عالی طریق العلماء تقریبی 30 هزار خدمت به زائران طریق الحسین علیه السلام.

به گفته وی، این موکب ها شامل موکب های صحرایی 20 تختخوابی اورژانس مرز خسروی، دو موکب در کنجاور، اسلام آباد غرب، هرسین، صحنه، بستون، سنقر، حمیل، دالاهو، موکب در مسیر جاده علما و موکب شرعی است. میثم تمار در کربلا 240 پرسنل پزشکی شامل پزشکیان فوق تخصص، پزشکیان متخصص، پزشکیان عمومی، پرستاران، تکنسین های اتاق عمل و امدادگران حضور داشتند.

آل محمدی همچنین تایید کرد: بسیاری از خدمات ارائه شده نیز مربوط به حوزه فرهنگی تربیت زائران، کارمندان و موکب ها و همچنین انتشار بنرها و پوسترهای مربوطه بوده و خدماتی از قبیل تحویل مواد مصرفی، سرمایه و تجهیزات پزشکی ارائه شده است. همچنین توسط معاونت غذا و دارو در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *