ثبت‌نام عمره مفرده ۱۷ شهریور آغاز می‌شود

تبلیغات بنری


سازمان حج و عمره در سال 1403 هجری قمری اطلاعیه ای درباره نحوه ثبت نام و تکریم عمره منتشر کرد.

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و حج . متن اطلاعیه سازمان حج و عمره به شرح زیر است:

“به نام خدا”

رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهماالسلام را تسلیت گفته و وداع کنندگان حج عمره را به اطلاع می رساند. با توجه به هماهنگی ها و هماهنگی های انجام شده، فرآیند اعزام متقاضیان واجد شرایط در دو نوبت به شرح زیر برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

نوبت اول: اعزام زائران از تاریخ 28/06/1403 لغایت 30/09/1403

نوبت دوم: اعزام زائران عمره از تاریخ 10/01/1403 هجری قمری تا پایان موسم عمره (تاریخ و نحوه ثبت نام در این مرحله متعاقبا اعلام خواهد شد).

الف) تاریخ و مراحل مرحله اول ثبت نام:

مرحله اول) شنبه 17/06/1303 شامل استانهای: کردستان – کرمانشاه.

مرحله دوم) یکشنبه 18/06/1303 شامل استانهای: اصفهان – تهران – خراسان رضوی – فارس – قم – البرز – مازندران – خراسان شمالی – خراسان جنوبی

مرحله سوم) سه شنبه 20/06/1403 شامل استان های: گلستان – آذربایجان شرقی – چهارمحال و بختیاری – گیلان – همدان – سمنان – لرستان – ایلام – زنجان – کهکیلوی و بویراحمد – مرکزی – قزوین – کاشان – اردبیل – غرب. آذربایجان

مرحله چهارم) یکشنبه 14/07/01 شامل استان های: یزد – کرمان – سیستان و بلوچستان – بوشهر – هرمزگان – خوزستان است.

ب) مشمولان ثبت نام:

– متقاضیان عمره سال گذشته که پس از ثبت نام در کاروان وجه خود را پرداخت کرده ولی به دلیل محدودیت سفر، در سفر عمره شرکت نکردند، وجه آنها به صورت سیستمی عودت و اولویت آنها تایید شد.
– برای دارندگان کارت سپرده عمره با اولویت افتخاری از 1 تا 180.

ج) نحوه ثبت نام و مدارک لازم:

– بررسی سامانه ویندوز سازمان حج و عمره به آدرس MY.HAJ.IR و تکمیل و بروز رسانی اطلاعات
– در صورت همراهی خانواده و اقوام گروه تشکیل دهید
– کاروان مورد نظر را انتخاب کنید و وجوه را به صورت آنلاین واریز کنید
– مراجعه به واسطه (دفتر خدمات حج)، ارائه مدارک و تایید سفر.

توجه: فرصت انتخاب کاروان، پرداخت و تحویل مدارک (درج شده در فرم رزرو) به دفتر حج انتخابی 48 ساعت می باشد. در صورت عدم درخواست در مدت زمان تعیین شده، ثبت نام شما به صورت سیستمی لغو خواهد شد.

ه) سایر نکات برجسته:

– هزینه های حج عمره شامل: بلیط هواپیما، اجاره هتل، آذوقه و ملزومات، حمل و نقل، صدور ویزا، بیمه، هزینه های دفتر حج، برگزاری دوره های آموزشی و سایر هزینه های عملیاتی می باشد.

بر اساس این هماهنگی، کلیه دفاتر حج و واسطه ها در سراسر کشور آماده تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه و ثبت نام (رزرو اولیه) برای افراد واجد شرایط، پس از دریافت هزینه تعیین شده، در صورت تمایل و ارسال هستند.

– کلیه دارندگان کارت سپرده عمره؛ در صورت فراموشی اولویت عزت می توانند با مراجعه به سامانه پنجره یگان حج عمره و یا از طریق کد دستوری 4*64511 از طریق تلفن همراه از اولویت کارت سپرده عمره (الویت 600) خود مطلع شوند.

– برای سهولت در ثبت نام افراد در کاروان، در سامانه عمره، دارندگان کارت سپرده عمره می توانند با تشکیل گروه، کاروان را جستجو و انتخاب کرده و چند نفر را به طور همزمان ثبت نام کنند.

– در صورت عدم ثبت نام از متقاضیان اولویت دعوت شده و انتخاب کاروان ظرف سه روز از تاریخ شروع ثبت نام، از سایر اولویت ها جهت تکریم دعوت به عمل می آید.

اخذ ویزا برای افراد ثبت نام شده منوط به داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل 7 ماه از تاریخ سفر می باشد.

امید است با اتکال به خداوند متعال طبق برنامه ریزی و هماهنگی های تهیه شده طبق جدول زمانی، روند اعزام زائران به درستی انجام شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *