محمود مصدق درگذشت

تبلیغات بنری


محمود مصدق، نوه محمد مصدق، رهبر جنبش ملی نفت درگذشت.

خبرگزاری مقدار – محمود مصدق، متولد 1313، نوه مردی بود که امروز نامش با ملی شدن صنعت نفت ایران گره خورده است. وی در روز چهارشنبه 23 شهریور 1403 درگذشت.

جلسه رسیدگی به پرونده کودتای 28 مرداد 1332 در شعبه 55 دیوان بین المللی دادگستری به ریاست قاضی حسین زاده و جمعی از حقوقدانان مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد. ). محمود مصدق در این دادگاه شرکت داشت.

محمود مصدق دادگاه در حال رسیدگی به پرونده کودتای 28 مرداد است وی در سال 1332 گفت: امروز بیش از 70 سال از کودتای آمریکایی-انگلیسی در 28 مرداد 1332 می گذرد که دولت قانونی مرحوم دکتر محمد مصدق را سرنگون کرد و بیش از 25 سال خسارت مادی و معنوی را بر مردم تحمیل کرد. بدنه ایران اسلامی و علیرغم وجود توانمندی های قانونی و قوانین داخلی و بین المللی، هیچ گونه اقدام مؤثری در جهت تعقیب و جبران خسارات ملت و میهن عزیزمان از سوی مراجع ذیصلاح دولتی انجام نخواهد شد.

وی تاکید کرد: من وارث خانواده مرحوم دکتر مصدق هستم برای مطالبه غرامت مادی، معنوی و کیفری علیه دولت ظالم آمریکا به دلیل انجام اقدامات خصمانه علیه میهن، ملت و اسلام. رژیم از جنابعالی تقاضا دارم بر اساس قوانین و مقررات بین المللی و داخلی حکمی صادر کنید: جبران خسارات بزرگی که ملت شریف ایران در اثر سرنگونی حکومت مردمی و قانونی خود و خسارات هنگفت تحمیل 25 سال خفقان متحمل شده اند. و غارت غارت منابع گرانقدر ایران، خسارات وارده به هزاران شهید در طول 25 سال مبارزه با طاغوت‌ها و زندان‌ها و شکنجه‌های جسمی و روحی که مبارزان و آزادی‌خواهان ایرانی در معرض آن قرار گرفتند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *