۸ توصیه یک متخصص ارتوپد برای خرید کیف و کفش دانش‌آموزان

تبلیغات بنری


گفتگو

این فوق تخصص ارتوپدی اطفال توصیه هایی را برای خرید کیف و کفش دانشجویی ارائه کرد و گفت: کوله پشتی ای که برای دانش آموزان تهیه می شود باید دارای بند دوشی و دو بند باشد و از یک شانه برای حمل کیف استفاده نشود.

علی رضا رحمانیا در گفت و گو با مقدار در ویژگی های کوله پشتی برای دانش آموزان مناسب است وی بیان کرد: کیفی که دانش آموزان به مدرسه می برند بسیار سنگین است و روزانه باید کتاب های زیادی با خود حمل کنند. یک دانش آموز 30 کیلوگرمی هر روز یک کیسه 10 کیلوگرمی را به مدرسه می برد، در حالی که دانش آموزان تقریباً 4 تا 6 ساعت در مدرسه هستند. بنابراین بهتر است تغییری در سیستم آموزشی ایجاد شود و دانش آموزان مجبور نباشند روزانه تعداد زیادی کتاب به مدرسه ببرند به والدین نیز توصیه می شود که وسایلی که دانش آموزان به همراه دارند تا حد امکان کوچک و سبک باشند . شاید

وی ضمن اشاره به اینکه اگر دانش آموزان مجبور به استفاده از وسایل زیادی هستند بهتر است از کیف های چرخ دار استفاده کنند، ادامه داد: کوله پشتی که برای دانش آموزان تهیه می شود باید از دو طرف برابر باشد و دارای دو بند برای دو شانه باشد یک شانه برای حمل کیف، زیرا در دراز مدت می تواند باعث انحراف در ستون فقرات و درد در این ناحیه شود.

همانطور که این متخصص ارتوپد اطفال درباره ویژگی های کفش مناسب برای دانش آموزان گفت: کفش های در نظر گرفته شده برای دانش آموزان باید به اندازه پای آنها باشد و نه خیلی پهن و نه خیلی باریک. همچنین بهتر است پاشنه آن 2 تا 3 سانتی متر و ترجیحاً 2 سانتی متر باشد، زیرا کفش های تخت مانند کفش های دانشگاهی در دراز مدت می توانند به ستون فقرات فشار وارد کنند و در ناحیه کمر و پاشنه پا درد ایجاد کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی از ویژگی های کفش مناسب برای دانشجویان را پوشیدن و درآوردن آسان آن عنوان کرد و گفت: دانشجو زمان زیادی را صرف پوشیدن و درآوردن کفش نمی کند. وی افزود: پوشیدن کفش هایی که دیواره های آن پلاستیکی یا پارچه ای است و عملاً پا را نگه نمی دارند، توصیه نمی شود، بهتر است قسمت بیرونی کفش که پا را نگه می دارد گشاد نباشد و بتواند پا را نگه دارد. همچنین توصیه می شود کفش دارای منافذی باشد که اجازه ورود و خروج هوا را می دهد تا در طولانی مدت باعث ایجاد مزاحمت برای پاها نشود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *