ویزیت حدود ۴ هزار و ۴۰۰ زائر اربعین توسط متخصصان طب ایرانی

تبلیغات بنری


مدیرکل دفتر طب ایرانی و تکمیلی وزارت بهداشت با بیان اینکه خدمت به عاشقان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از افتخارات دفتر طب مکمل و ایرانی است، ارائه کرد. گزارشی از اقدامات انجام شده در چهلمین روز

یورنا – به گزارش ویپادا، نفیسه حسینی یکتا گفت: مقدمات خدمات رسانی به زائران اربعین از ماه ها قبل آغاز شد که شامل حضور در جلسات متعدد ستاد اربعین و کمیته بهداشت و درمان، مکاتبه با دانشگاه های علوم پزشکی و اعلام دعوت نامه است. برای زیارت اربعین وی به حضور متخصصان در مراسم اربعین، برگزاری جلسات معارفه تیم اعزامی، تهیه و چاپ بنر مرکز موجود و همچنین شرکت در همایش بین المللی اربعین اشاره کرد.

وی افزود: امسال خدمات طب ایرانی شامل ویزیت متخصصین طب ایرانی، ماساژ، باد درمانی، حجامت، سوسیس و کالباس و طب سوزنی در دو مرکز طب ایرانی در ستون های 833 و 1325 که 31 پزشک طب ایرانی در آنجا مشغول به کار بودند، به زائرین اربعین ارائه شد. 9 مرد (ارائه دهنده ماساژ)، 13 ماساژور، 8 نفر تریاژ، 2 متخصص رسانه، 11 کارمند داروخانه شامل 2 متخصص داروخانه سنتی و 8 نفر اداری مشغول به کار بودند.

مدیرکل دفتر داروی ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه از پنجم مرداد تا دوم شهریور 1403 حدود 4414 ویزیت توسط پزشکیان متخصص ایرانی انجام شده است، ادامه داد: بیشترین علت مراجعه پس از علائم اسکلتی و عضلانی، دستگاه تنفسی است. ، خدمات ماساژ و دستگاه گوارش.

حسینی یکتا ادامه داد: علاوه بر خدمات ارائه شده توسط طب ایرانی در ترمز درمانی، به بیش از 15 هزار نفر در طب ایرانی مشاوره ارائه شد. همچنین امسال یک دوره آموزشی 6 ساعته برای پزشکیان کاروان پزشکی ایران و همچنین آموزش بیش از 10 دانشجوی عراقی از دانشگاه علوم پزشکی برگزار کردیم.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و وابسته وزارت بهداشت بر ضرورت آموزش زائران در زیارت اربعین به منظور پیشگیری و کاهش ابتلا به بیماری ها و تهیه و توزیع توصیه های جامع طب ایرانی در حوزه بهداشت و درمان کشور اشاره کرد. فرم جزوه حج سلامت و جزوه ویژه زائران و موکب ها، علاوه بر تهیه تعدادی انیمیشن که توصیه های طب ایرانی را در موضوعات آفتاب زدگی، تاول پا، بیماری های دستگاه گوارش، بیماری های تنفسی، بیماری های مفاصل و اسپاسم عضلانی اعلام می کند. .

حسینی یکتا افزود: 20 هزار قطعه داروی ایرانی برای پیشگیری و کمک به درمان بیماری های شایع در سفر اربعین از جمله اسهال و استفراغ، رفلاکس، آفتاب زدگی، ضد تشنگی، عفونت های دستگاه تنفسی و ادراری، زنان، نفخ، سوء هاضمه، مفاصل و عضلانی است. درد، سرفه، خلط خشک و غیر عفونی، خشکی دهان و عرق سوزان توصیف و در پایه ها پخش می شود. وی همچنین به زیارت های اربعین اشاره کرد و گفت: علاوه بر ویزیت های شخصی، فرم الکترونیکی گزارش عملکرد روزانه بر اساس بیماری های مختلف به منظور رصد و اعلام آمار خدمات درمانی ایران در ایام اربعین است. ، در سامانه سازمان اورژانس کشور طراحی شده است

حسینی یکتا در پایان خدمت به زائران کربلای معلی را افتخاری برای حوزه سلامت دانست و ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط در سال‌های آینده بتوانیم خدمات گسترده‌تر و بهتری به حوزه سلامت ارائه کنیم. حجاج ابی عبدالله الحسین (علیه السلام).

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *