مطالعات حریم گسلی ۹ شهر در دولت سیزدهم به اتمام رسید

تبلیغات بنری


رئیس اداره زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه مطالعات پهنه گسلی برای 9 شهر در دولت سیزدهم انجام شده است، گفت: در حال گذراندن مراحل نهایی تصویب و ابلاغ و تکمیل مراحل است. بازدیدهای میدانی پروژه برای مطالعات پهنه گسلی برای 24 شهر دیگر توسط تیم های متخصص وابسته به مرکز تحقیقات اعلام شد.

یورنا – بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، علی بیت الله رئیس اداره زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به تشریح اقدامات این مرکز در شناسایی پهنه های گسلی در شهرها، تدوین دستورالعمل پرداخت. وی گفت: در سال های گذشته 6 شهر تهران، تبریز، مشهد، کرج، زنجان و کرمان شناسایی، تصویب و ابلاغ شد. در سال 1400 دستورالعمل ساختمانی در مرزهای گسلی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران صادر شد که بر اساس آن ساخت و سازهای عمومی مانند بیمارستان و مدرسه در این مناطق ممنوع شد.

بیت الله تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ساختمانی در پهنه گسلی، احداث ساختمان های مسکونی در این مناطق به شرط کاهش خطرات به کمترین حد مجاز است. مهمترین این معیارها کاهش طبقات و بازسازی آنهاست.

رئیس اداره زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: شناسایی خطوط گسل در 9 شهر اردبیل، لاهیجان، ساری، قیم شهر، گرگان، شیراز، سی سخت، بم و ارومیه که اخیراً بررسی آنها به تصویب رسیده است. سال ها در دولت سیزدهم انجام شد و اکنون مراحل نهایی تصویب و ابلاغ را می گذراند.

به گفته وی، تعیین پهنه گسل برای 24 شهر دیگر که عمدتاً مراکز استانی هستند نیز در برنامه دولت سیزدهم قرار گرفت و از جمله این شهرستان ها می توان به خوی و دماوند اشاره کرد که لرزه خیزی بالایی دارند. بازدیدهای میدانی وسیعی نیز برای تعیین پهنه گسلی این 24 شهر انجام شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *