باید هزینه‌های کمرشکن درمان را کاهش دهیم

تبلیغات بنری


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه موظفیم هزینه های گزاف درمان را کاهش دهیم، گفت: هدف ما این است که در کنار مردم باشیم و مردم از رنج و درد بیماری بکاهند تا بیماران مبتلا نشوند. باید هر چیزی غیر از درد بیماری را تحمل کرد.

یورنا – به گزارش ویپادا محمدرضا ظفرقندی، در مراسم تکریم و معارفه وزیر بهداشت که امروز سه شنبه ششم شهریور ماه با حضور رئیس جمهور در تالار امام جواد (ع) مقر وزارت بهداشت برگزار شد. وی با اشاره به پیشرفت‌هایی که در حوزه پزشکی و سلامت در پی تلاش‌های شدید وزرای قبلی بهداشت و درمان بوده و با شبکه خدمات رسانی و نیروهای درمانی در سراسر کشور آشنا شد، گفت: زمانی اعضای بدن اعزام بیماران به خارج از کشور بودند و ارزهای زیادی برای درمان بیماران به خارج از کشور ارسال می شد، اما امروزه پیشرفته ترین درمان ها در مرزهای دانش روز دنیا در کشور ما ارائه می شود که منبع پراید است.

وی به حدیث اباعبدالله الحسین (علیه السلام) اشاره کرد که فرمود: حاجت مردم از برکات خداست. حاجت مردم به شما نعمتی از جانب خداوند است، لذا از نعمت ها خسته نباشید و آن را برآورده کنید، تاکید کرد: این گفتگو باید در دستور کار همه مدیران و کارکنان به ویژه در حوزه سلامت باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز فرصت بزرگی برای کشور ایجاد کردم، چرا که یادم نمی آید این همه انسجام، توافق و همدلی در جامعه و جامعه پزشکی وجود داشته باشد. این وضعیت نمونه ای از این آیه زیباست که می فرماید: دست در دست هم کشورمان را آباد می کنیم. با وحدت جامعه پزشکی، شرایط منحصر به فرد کشوری که رئیس جمهور در آن پزشک است و حضور 4 پزشک در کابینه می توان امید زیادی به حمایت از وزارت بهداشت داشت.

به گفته الظفرقندی، 70 درصد از مشکلات بهداشتی خارج از وزارت بهداشت رخ می دهد. بنابراین بدون یک مسئولیت واحد، عزم ملی و حمایت همه مسئولان کشور، این وضعیت در حوزه ایمنی راه و خودرو بهبود نخواهد یافت.

وی به جایگاه ممتاز جامعه پزشکی در بین مردم اشاره کرد و گفت: جایگاه جامعه پزشکی در بین مردم یک سرمایه اجتماعی بزرگ است و جامعه سلامت جزو سه گروه برتر کشور از نظر سرمایه اجتماعی است. و اعتماد عمومی اگر انسان در حوزه سلامت باور داشته باشد که برای تسکین آلام و آلام مردم هر کاری که از دستش بر می آید انجام دهد، دچار خسران دنیا و آخرت می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید و باید به دنبال درمان های پیشرفته در کشور در مرزهای دانش، کاهش هزینه های گزاف درمان، حل مشکلات دارویی مردم، گسترش دامنه آموزش با کیفیت و توسعه کشور بر اساس برنامه توسعه کشور باشیم. زمینه تحقیق برای کسب مقام اول در منطقه.

ظفر قندی در ادامه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت به ویژه شهدای دوران اپیدمی کرونا گفت: تلاش ها و جانفشانی های جامعه پزشکی در دوران کرونا پرچمدار افتخاری برای حوزه سلامت است که در تاریخچه

در نهایت به یاد داشته باشید: با حمایت و قدردانی دست اندرکاران فرآیند، می توانیم به مقصد برسیم. ما باید برای کارکنان مراقبت های بهداشتی ارزش قائل شویم. مهم این است که ابتدا احترام و تکریم مادی و اخلاقی آنها را داشته باشیم و سپس امید آنها را برای خدمت به ملت افزایش دهیم. مایلیم از تلاش مستمر رئیس جمهور برای حل مشکلات بهداشتی تشکر کنیم. دیشب با سازمان برنامه و بودجه جلسه داشتیم و همه حمایت های لازم در حال انجام است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *