هیچ جامعه‌ای مسیری جز آموزش برای توسعه پیدا نکرده است

تبلیغات بنری


وزیر آموزش و پرورش گفت: نعمت خواندن و نوشتن و یادگیری بالاترین نعمتی است که خداوند به انسان ارزانی داشته و بالاترین مسئولیت معلمی است و هیچ جامعه ای جز آموزش راهی به سوی توسعه پیدا نکرده است.

یورنا به گزارش مرکز رسانه های وزارت کشور، علی رضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز دوشنبه در جلسه استانداران با حضور وزیر کشور درباره تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس صحبت کرد. رهبری در حوزه تعلیم و تربیت در استانداری های کشور توسط استانداران انجام می شود. نعمت خواندن و نوشتن و آموختن بالاترین نعمتی است که خداوند به انسان ارزانی داشته و بالاترین مسئولیت معلمی است و هیچ جامعه ای جز تربیت راهی به سوی توسعه نیافته است.

وی افزود: اگر نگاه عمیق تری به نظام آموزشی داشته باشیم، همه بحران های کنونی ناشی از بی توجهی به نظام آموزشی است. کم بها دادن به نظام آموزشی یکی از سهل انگاری های این حوزه است و رئیس جمهور در شورای عالی آموزش و پرورش حضور ندارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سخنان رهبری در حوزه آموزش و پرورش بی نظیر است و راه حل ما برای حل مشکلات این است که آموزش و پرورش را سرلوحه امور قرار دهیم.

الکاظمی خاطرنشان کرد: من خود را سربازی در خدمت وزیر کشور می دانم و باید در آستانه سال تحصیلی که بزرگترین پروژه ملی کشور است با آرامش، ایمن و کم اضطراب به بازگشایی کشور کمک کنیم.

وی افزود: امروز از کمبود بودجه، فضای آموزشی و کمبود نیرو رنج می بریم و دشمن می تواند از کمبود بهره برداری کند. بنابراین ما به مدیران خود گفتیم که چگونه با کمبود مواجه شوند. با برنامه ریزی فضاهای موجود را به بهترین نحو مدیریت خواهیم کرد.

الکاظمی با بیان اینکه باید فضای روانی جامعه و معلمان را مدیریت کنیم، الکاظمی گفت: 80 هزار کارمند خارج از کشور از دانشگاه فرهنگیان داریم و در آستانه آغاز سال تحصیلی کارمند خدماتی خریداری می کنیم.

همانطور که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: ما 8 هزار کلاس درس و بیش از 1000 پروژه در نظام آموزشی داریم و باید با هم کار کنیم.

الکاظمی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس بعد مادی و بعد برنامه ریزی دارد، گفت: از امکانات تهیه کتاب گرفته تا بعد روانی و عاطفی بازگشایی مدارس مانند آماده سازی مدیران، معلمان و خانواده ها که در بخش نرم افزاری، بازگشایی مدارس قابل انجام است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *