انتقال ۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور

تبلیغات بنری


اطلاعیه شماره 7 به ستاد هلال احمر اربعین

جمعیت هلال احمر از ابتدای پیاده روی اربعین اقدام به انتقال زائران آسیب دیده به داخل کشور برای درمان تخصصی کرده است.

یورنا – بر اساس گزارش جمعیت هلال احمر: متن اطلاعیه شماره 7 ستاد هلال احمر اربعین به شرح زیر است:

1. جمعیت هلال احمر همانند سال های گذشته اصلی ترین ارائه دهنده خدمات امداد و نجات به زائرین حسینیه در جاده های داخلی کشور و تنها ارائه دهنده خدمات بهداشتی و امدادی به زائران حسینی در ایام اربعین حسینی است. عراق.

2. عملیات اربعین هلال احمر از 25 مرداد ماه آغاز شده و تا 18 شهریور ادامه دارد و 31 هزار و 546 زائر از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شدند که از این تعداد 8 هزار و 353 نفر از خدمات اسکان اضطراری و 21 هزار و 778 نفر خدمات و مداوا فوری دریافت کردند و 1394 نفر به آنها منتقل شدند. مراکز پزشکی تا امروز دو میلیون و 50 هزار و 609 مورد خدمات داوطلبانه پزشکی و بهداشتی به زائران عراقی ارائه شده است که شامل عیادت از بیماران بیمار، خدمات بالینی، انتقال بیماران به مراکز درمانی، تجویز دارو و مراقبت از سلامت زائران است. . در مجموع 2 میلیون و 423 هزار و 361 نفر از این خدمات هلال احمر در داخل کشور و عراق نیز بهره مند شدند.

3- در جریان اجرای عملیات امدادی و درمانی هلال احمر در اربعین، 253 زائر بیمار، مجروح یا فوت شده تاکنون به کشور بازگردانده شده اند. همچنین از مجموع خدمات ارائه شده 52 هزار و 252 مورد خدمات درمانی به زائران ارائه شد.

4. تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع بیماری های واگیردار در بین زائران گزارش نشده است.

5. با توجه به گرمای شدید عتبات عالیات، شایع ترین دلیل مراجعه زائران به مراکز درمانی هلال احمر، مشکلات گوارشی ناشی از گرما، آفتاب زدگی، زخم پا، ضعف عضلانی و خستگی است.

6. به زائران توصیه می شود به دمای هوای حرم ها توجه کنند و تشرف خود را به ساعات شب موکول کنند. نوشیدن مایعات زیاد به جلوگیری از گرمازدگی کمک می کند.

7. زائران می توانند در صورت آفتاب زدگی یا سایر علائم بیماری به مراکز درمانی هلال احمر در نجف، طریق الحسین (علیه السلام) و کربلا مراجعه کنند.

8. زائرانی که در مسیر بازگشت به شهر خود توانستند به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند، در هنگام خستگی از رانندگی خودداری کنند و برای رسیدن به مقصد عجله نکنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *