۹۹ درصد بازیکنان تعصب پول را می‌کشند نه پیراهن/ بدون مربی و با ۱۱ بازیکن هم می‌توانیم به جام‌جهانی صعود کنیم

تبلیغات بنری


گفتگو

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: انگیزه 99 درصد بازیکنان پول است و اگر پول نباشد هیچ بازیکنی برای پیراهن باشگاهش نمی جنگد.

محمود الشافعی وی در گفت وگو با میزان، در خصوص انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس گفت: با توجه به نام هایی که در رسانه ها مطرح شد مانند ماتزاری ایتالیایی و اسکوچیچ، به نظر من گاریدو هم انتخاب بدی نبود. . او مربی محترمی است و ما به کارنامه او کاری نداریم چون لیگ ایران با لیگ های دیگر فرق دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم دستیاران مجربی را در کنار گاریدو قرار دهند. به نظر من او مربی خوبی است اما باید دید چقدر می تواند در لیگ ایران شناخته شود. او باید این استعداد را داشته باشد که زودتر اطلاعات کافی را به دست آورد و به خوبی خود را با لیگ تطبیق دهد زیرا اگر دیر بیاید قطعا یک فصل را از دست خواهیم داد. رزومه ای که از ایشان دیدم خوب و قابل دفاع است. باید ببینیم او چه چیزی می تواند به لیگ ایران بیافزاید و امیدواریم بتواند از تکنیک ها و تفکر اسپانیایی اش در لیگ ایران استفاده کند.

وفاداری دیگر جایی در فوتبال ما ندارد

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص قراردادها و روند نقل و انتقالات اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در فوتبال ما حاکم است دیگر بحث وفاداری در فوتبال ما جایی ندارد. الان 99 درصد بازیکنان با انگیزه پول هستند و اگر پول نبود هیچ بازیکنی برای پیراهن باشگاهش نمی جنگید. امیدوارم کادر فنی جایگزین خوبی برای بازیکنانی که از تیم جدا شده اند پیدا کند. در فصل آینده نباید هیچ نقطه ضعفی وجود داشته باشد زیرا در تورنمنت های مختلف بازی خواهیم کرد و باید در چند جبهه بجنگیم. مدیریت باشگاه باید این شرایط را کنترل کند زیرا برای باشگاهی مثل پرسپولیس شرایط بحرانی اصلا خوب نیست.

آنها باید ساختار و چارچوب تیم را حفظ کنند

الشفیعی با بیان اینکه ساختار اولیه تیم باید حفظ شود، بیان کرد: در باشگاهی مثل دورتموند وقتی مربی اضافه شد و قهرمان شد، دلیلش این بود که ساختار و چارچوب تیم را حفظ کردند. به نظر من الان که مربی جدید آورده اند باید کادر مربیگری و بازیکنان باتجربه را حفظ کنند تا این مربی با لیگ ایران و سبک بازی بازیکنان آشنا شود. هنوز برای اظهار نظر زود است و باید دید این مربی چه برنامه ها و شخصیت هایی را وارد بازی خواهد کرد. یک مربی برنامه محور قطعا در کارش مشکلی نخواهد داشت، اما اگر آن مربی بازیکن محور باشد قطعا از اهدافش دور می شود و پایه بازیکن هم ظاهر می شود. امیدوارم کسانی که بهترین ها را برای باشگاه می خواهند به خوبی از او حمایت کنند.

اگر می خواهیم برویم و شش گل بخوریم بهتر است به جام جهانی نرویم

وی در خصوص قرعه کشی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 خاطرنشان کرد: با قرعه ای که به ایران داده شد به نظر من بدون مربی و تنها با 11 بازیکن می توانیم به دور بعد راه پیدا کنیم. باید هدف گذاری کنیم و ببینیم از حضور در جام جهانی چه می خواهیم. اگر هدف خاصی داشته باشیم و بخواهیم برای اولین بار در تاریخ از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم، خوب است وگرنه اگر بخواهیم برویم 6 گل بزنیم و آبروی تیم ملی برود. بهتر است از اینجا خارج شوید. الان اکثر تیم های دنیا به خصوص تیم های رقیب آسیایی در فوتبال به سطح بالایی رسیده اند و در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند و ما باید مسیر خود را طی کنیم تا از فوتبال دنیا عقب نمانیم.

اگر برنامه ریزی درستی نداشته باشیم در جام جهانی دچار مشکل می شویم

این بازیکن پیشکسوت فوتبال ایران در پایان با بیان اینکه گروه ایران چالش سختی مقابل قالینووی خواهد بود، خاطرنشان کرد: تیم ملی قطر دیگر مثل قبل نیست و قدرت قبلی را ندارد. از طرفی ازبکستان همیشه برای ما یک چالش بوده و در دو دیدار اخیر ما را ناراحت کرده است. قطعا با تدابیر لازم می توانیم از این گروه عبور کنیم و تیم ها را شکست دهیم. تیم های قرقیزستان و کره شمالی از نظر فنی مضحک هستند. ما باید برای مقابله با حریفان با بالاترین روحیه تلاش کنیم و با قدرت قیام کنیم. در این میان بزرگترین مشکل ما عدم آمادگی و برنامه ریزی مناسب است. اگر این مشکل حل نشود قطعا در جام جهانی با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *