۴ راهکار مهم برای حفظ سلامت مغز/مهمترین اقدام برای بهبود عملکرد مغز به‌کار انداختنش است

تبلیغات بنری


گفتگو

یک جراح مغز و اعصاب راهکارهای حفظ سلامت مغز را تشریح کرد و گفت: مهمترین اقدام برای بهبود عملکرد و حفظ سلامت مغز، فعال سازی آن است. علاوه بر این، ما باید مواد مغذی و مورد نیاز مغز را نیز به این اندام برسانیم.

محمد علی اکبریانیه در گفتگو با مرحله وی در آستانه روز جهانی مغز درباره راه های حفظ سلامت این اندام گفت: ساختار مغز بسیار پیچیده و پیشرفته است و برای حفظ آن باید این اندام به خوبی عمل کند، یعنی باید مغز را به کار انداخت. کار کردن لازم است افراد از توانایی های مغزی خود به خوبی استفاده کنند و مواد مغذی لازم را به این اندام برسانند.

این سوال را از من پرسید: چند درصد افراد جامعه از ذهن خود استفاده می کنند؟! وی ادامه داد: استعمال دخانیات باعث ایجاد مشکلاتی برای سیستم عصبی در مغز می شود و چربی های موجود در خون باعث اختلال در رگ های مغزی می شود و باعث اختلال در عملکرد مغز می شود کنترل شود و ورزش در بهبود عملکرد مغز بسیار موثر است، اما بسیاری از افراد به این نکات توجه نمی کنند.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: برای حفظ سلامت و بهبود عملکرد مغز ابتدا باید به عوامل ضعف این اندام از جمله فشار خون، قند و چربی بالا، استعمال دخانیات، ورزش نکردن، رژیم غذایی نامناسب توجه کرد.

این پزشک متخصص ضمن اشاره به اینکه راه دیگری برای حفظ سلامت مغز وجود دارد که شلاق زدن به این اندام نیست، گفت: داروهای محرک مغز و برخی از داروهایی که گاهی در ورزش های سنگین استفاده می شود می توانند مغز را شلاق بزنند و کارایی آن را کاهش دهند. .

وی با بیان اینکه مهم ترین اقدام برای بهبود عملکرد و حفظ سلامت مغز، فعال سازی آن است، تصریح کرد: ورزش مغز مطالعه است اما سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و باید به این موضوع توجه شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *