۳۴۵ نفر از هزار داوطلب برتر کنکور علوم انسانی در سال گذشته وارد دانشگاه فرهنگیان شدند/ ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به استعداد‌های برتر اختصاص داده می‌شود

تبلیغات بنری


رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن بیان اینکه بیش از 95 درصد از ثبت نام شدگان دانشگاه فرهنگیان دارای مدرک تحصیلی هستند، گفت: در سال گذشته 345 نفر در بین 1000 نفر برتر کنکور علوم انسانی وارد دانشگاه فرهنگیان شدند.

یورنا- نشست خبری رجبعلی برزویی امروز یکشنبه 10 تیر 1403 هجری شمسی در سالن اجتماعات پردیس نصیبه برگزار شد.

البرزاوی در ابتدای این دیدار با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام خاطرنشان کرد: در ابتدای سال برنامه تحول آفرینی را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری طراحی کردیم. رهبر و ایشان از قوام کار معلم صحبت کردند و این مهم را بیرون از کلاس بحث کردیم و درس این است که برنامه ریزی کردیم.

وی افزود: کارهای بزرگی انجام داده ایم اما همه چیز کمبودهایی دارد از جمله فضای آموزشی، اما با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب و تذکرات رئیس جمهور شهید کارهای بسیار خوبی انجام داده ایم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: کاری کرده ایم که پس از سال ها این دانشگاه به آرزوی بسیاری از فرزندان این مرز و بوم تبدیل شود.

برزویی ادامه داد: سال گذشته 345 نفر در بین 1000 نفر برتر کنکور علوم انسانی وارد دانشگاه فرهنگیان شدند.

وی درباره تصویب استعدادهای برجسته دانشجویی اعلام شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این آیین نامه به دانشگاه فرهنگیان اجازه می دهد 10 درصد ظرفیت خود را به استعدادهای برجسته اختصاص دهد.

برزویی در ادامه سخنان خود با اشاره به نحوه کشف استعدادهای ممتاز، تصریح کرد: بر اساس دعوتنامه، 9 حوزه را برای استعدادهای برتر شناسایی کردیم و مدارک ثبت نام کنندگان به دبیرخانه رسید بدون کنکور و دانش آموزان المپیاد بین المللی فقط با گذراندن مدارک عمومی وارد دانشگاه فرهنگیان نمی شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به استعدادهایی مانند حافظان قرآن کریم، رتبه اول المپیادها، برگزیدگان جشنواره های خوارزمی و… گفت: این سازمان پیشرو باعث می شود در آینده معلمانی با دانش فراوان داشته باشیم.

وی گفت: امسال سه هزار دانشجو از این طریق وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند. البته در این آیین نامه شرط سنی 24 سال پیش بینی شده است.

وی با اشاره به مقوله دکتر المعلمی گفت: ضرورت این موضوع در هیات امنای دانشگاه فرهنگیان مطرح شد و شرایط ویژه آن تدوین و اجرا شد و فراخوان آن اعلام شد و هفت هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 6 هزار نفر واجد شرایط نبودند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین تایید کرد که کمیته های صلاحیت علمی در 6 گرایش کار ارزشیابی معلمان را انجام می دهند. 300 تا 350 ثبت نام کننده پذیرفته می شوند.

برزویی همچنین با تاکید بر مراکز ارزشیابی معلمان خاطرنشان کرد: این کار برای اولین بار در کشورمان در دانشگاه فرهنگیان انجام می شود. هر فرد به مدت سه نیم روز در سه موضوع سلامت جسمانی، صلاحیت معلم عمومی و در نهایت صلاحیت معلم تخصصی معاینه می شود.

به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان، بیش از سه ماه برای آموزش دستیاران سراسر کشور سپری شده است و بیش از 95 درصد از ثبت نام کنندگان در دانشگاه فرهنگیان دارای صلاحیت معلمی هستند.

برزویی تایید کرد: سه روز و نیم زمان ارزیابی برای بیش از 75 هزار نفر صرف شد.

البرزوی گفت: مقام معظم رهبری بیش از 12 بار بر دانشگاه فرهنگیان تاکید کرده اند و معتقدم دانشگاه فرهنگیان مقدس ترین مکان برای خدمت است.

این خبر در حال بروز رسانی است…

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *