۱۲ میلیون مشترک صنعت برق پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند

تبلیغات بنری


وی با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد ماه سال جاری تاکنون 12 میلیون مشترک در صنعت برق به دلیل مشارکت در طرح های مدیریت مصرف، پاداش پس انداز دریافت کرده اند، گفت: کاهش مصرف برق و کاهش فشار وارد بر شبکه تنها محدود به این نیست امکان تامین برق برای همه شهروندان، اما احتمال وقوع حادثه در شبکه سراسری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان با اشاره به افزایش بی سابقه دمای هوا در کشور و رکورد افزایش مصرف برق گفت: زمانی که فشار زیادی بر برق سراسری به دلیل افزایش تقاضا برای مصرف وارد می شود. خطوط و پست ها اشباع می شوند، در چنین شرایطی احتمال وقوع حادثه و ایجاد مشکل در فرآیند تامین برق افزایش می یابد.

محرابیان ادامه داد: تقاضای مصرف برق در ایران به 80 هزار مگاوات رسید در حالی که پیک مصرف در ترکیه حدود 50 هزار مگاوات است و آلمان که کشور صنعتی بزرگی با سرمایه گذاری های کلان است 80 هزار مگاوات برق مصرف می کند.

وی به برخی قطعی های برق در تهران در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: حادثه ای در یکی از خطوط اصلی انتقال برق تهران رخ داد و اشباع شدن خطوط دیگر باعث شد تا نتوان از خطوط دیگر برای جابجایی بار به خوبی استفاده کرد و برای به همین دلیل در برخی مناطق تهران آسیب های جزئی رخ داد که البته گروه های واکنش سریع این مشکل را حل کردند.

وزیر نیرو از مردم خواست در مصرف برق در فصل گرم سال صرفه جویی کنند و تصریح کرد: کاهش مصرف برق و کاهش فشار بر شبکه نه تنها امکان تحویل برق به همه شهروندان را فراهم می کند، بلکه احتمال بروز حوادث را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در شبکه ملی رخ می دهد.

محرابیان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 100 هزار نفر از کارکنان صنعت برق در بخش های مختلف در زمینه خدمات رسانی و برق رسانی به مشترکین مشغول به کار هستند، گفت: شهروندان می توانند با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی و رعایت آسایش، کولرهای آبی را در سمت دور قرار دهند. تنظیم دمای 24 درجه در کولر گازی و خاموش کردن وسایل برقی که در ساعات پیک مصرف هیچ گونه آرامشی ایجاد نمی کنند، به فرزندانشان که در صنعت برق کار می کنند کمک می کند تا برق پایدار را تامین کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اختلاف 35 هزار مگاواتی بین فصل گرم و سرد امسال اشاره کرد و توضیح داد: در فصل گرما به دلیل فعال شدن سیستم های سرمایشی، مصرف برق به شدت افزایش می یابد و به دنبال آن هوا کاهش می یابد. دمای هوا در نقاط مختلف کشور

خبر با اعلام اینکه بیش از 12 میلیون مشترک معادل 40 درصد مشترکان از ابتدای خردادماه تاکنون علاوه بر کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته پاداش پس انداز دریافت کرده اند و افزود: علاوه بر مشترکان کم مصرف. مدیریت و صرفه جویی که اعداد بسیار زیادی است ما مشترکینی داریم که زیاد مصرف می کنند و سوء استفاده می کنند هرچند تعدادشان کم است اما مصرف آن ها بسیار زیاد است و شرکت تونر موظف است پس از اعلام هشدارهای لازم برق آنها را قطع کند. .

وی در پایان افزود: به طور کلی شدت مصرف انرژی در ایران بسیار بیشتر از میانگین جهانی است و این نشان می دهد که هنوز ظرفیت بالایی برای صرفه جویی در بخش داخلی کشور وجود دارد و امیدواریم با همکاری مشتریان، روزهای آتی با کمترین مشکل نیز خواهند بود

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *