۱۰ توصیه اورژانس به زائران اربعین

تبلیغات بنری


گفتگو

معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور به زائران اربعین توصیه هایی کرد و گفت: همراه داشتن قاشق، چنگال و استکان شخصی و استفاده از آب، آبلیمو و شیر در هنگام پیاده روی بهتر است. .

حسن نوری ساری در گفت و گو با مقدار وی توصیه هایی به زائران اربعین کرد و گفت: در سفر اربعین خطراتی از جمله آفتاب زدگی وجود دارد. گرمازدگی طیفی از بیماری ها را شامل می شود، از مشکلات پوستی مانند سوختگی عرق گرفته تا ضایعات پوستی که ممکن است در سراسر بدن پخش شوند، شدیدترین نوع آن ممکن است با اسپاسم عضلانی خود را نشان دهد و در نهایت نوع بسیار شدید آن با کاهش هوشیاری و بدتر شدن آن. خلق و خوی

مادران باردار، کودکان و سالمندان نسبت به گرمازدگی حساسیت بیشتری دارند

وی با اشاره به اینکه مادران باردار، کودکان و سالمندان نسبت به این عارضه حساسیت بیشتری دارند، اما همه افراد باید در این سفر احتیاط های لازم را به عمل آورند و آفتاب زدگی را جدی بگیرند، ادامه داد: لازم است زائران قبل از آماده شدن برای سفر، دارو مصرف کنند و همچنین برای افرادی که از فشار خون و دیابت رنج می برند توصیه می شود: قبل از سفر فشار خون و قند را کنترل کنید.

نوری ساری وی ضمن تاکید بر مصرف مایعات در طول سفر برای جلوگیری از گرمازدگی، افزود: مایعات جایگزین نمک های از دست رفته علاوه بر آب باید مصرف شود و در صورت عدم جایگزینی املاح از دست رفته سدیم و پتاسیم در بدن کاهش یافته و عوارض جدی ایجاد می کند. بنابراین توصیه می شود در طول سفر و مسیر پیاده روی به مقدار کافی شیر و آبلیمو بنوشید.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از آفتاب زدگی توصیه می شود در طول سفر شب ها فعالیت بدنی داشته باشند و مسافران سعی کنند در طول روز بیشتر استراحت کنند، تصریح کرد: توصیه می شود در صورت بروز تورم در پاها، ضایعات پوستی به مسافران کمک کنند و اسپاسم عضلانی در راه باید به مراکز درمانی مراجعه کنند تا سریعتر درمان شوند. این افراد با سرم های خوراکی موجود در داخل کشور و عراق در مراکز خدمات درمانی قابل درمان هستند.

معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم آفتاب‌زدگی تشدید شود و در صورت تشدید این وضعیت باید درمان به صورت وریدی و تزریق سرم انجام شود، تصریح کرد: اگر فردی دچار آفتاب‌زدگی شد، درمان با مایعات انجام شود. باید آغاز شود. به خصوص برای او مهم است. همچنین پاشیدن آب ولرم روی بدن بیمار و قرار دادن آن فرد در مقابل پنکه، زیر سقف و در هوای خنک می تواند به کاهش دمای بد او کمک زیادی کند. البته این اقدامات جایگزین مایع درمانی نمی شود و توانایی بیمار را برای شروع مایع درمانی افزایش می دهد.

توجه به بهداشت غذا و دست ضروری است

نوری ساری با بیان اینکه ترکیب گرمازدگی و اسهال بسیار خطرناک است و می تواند عوارض جدی را برای بیمار به همراه داشته باشد، تاکید کرد: رعایت بهداشت به خصوص در مورد غذا ضروری است و اگر در سفر غذا همراه خود داشته باشیم می تواند خشک و نابود نشدنی باقی بماند غذاهای کنسرو شده برای سفر مناسب نیستند زیرا باید حداقل 10 دقیقه بجوشد.

وی ضمن اشاره به اینکه برای پیشگیری از بیماری های دستگاه گوارش شستشوی مرتب و کامل دست ها توصیه می شود، افزود: بهتر است قاشق، چنگال و فنجان شخصی همراه داشته باشید و از غذاهای خشک و تازه استفاده کنید.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *