گنجینه ارزشمند پزشک گیلانی با ۳۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه مرکزی رشت اهدا شد

تبلیغات بنری


سید حسین میرجلسی، پزشک گیلانی، کتابخانه ارزشمند شخصی خود را با بیش از 30 هزار جلد کتاب به کتابخانه مرکزی رشت اهدا کرد.

یورنا- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کتابخانه شخصی دکتر الجیلانی سید حسین میرجلسی شامل کتاب ها و نشریات مختلف در زمینه های مختلف جهت استفاده عموم به ویژه پژوهشگران، دانشجویان، دانشجویان و سایر فرهنگ دوستان می باشد. به کتابخانه مرکزی رشت اهدا شده است.

سید حسین میرمگلیسی تصمیم گرفت در اقدامی ارزشمند این گنجینه گرانبها را به زادگاهش استان گیلان اهدا کند تا تمامی علاقه مندان به ویژه پژوهشگران، دانشجویان، دانش پژوهان و اهالی فرهنگ و ادب از این منابع غنی بهره مند شوند. تعداد کتاب ها و نشریات اهدایی به کتابخانه مرکزی رشت و قفسه های کتابخانه میرمگلیسی 30000 نسخه با ارزش بیش از 10 میلیارد تومان است.

فرهنگ و تمدن ایران، اسلام، جهان، تاریخ، جغرافیا، ادبیات، فلسفه، حکمت، سیاست، عرفان، ملل، نباتات، فرق، احزاب، لغت نامه ها، دایره المعارف های مختلف، ترجمه های فارسی، تفاسیر قرآن و انواع مختلف. زمینه های تاریخ اسلام و مذهب شیعه. متون تاریخی و مجلات معتبر علمی و ادبی فارسی از ابتدا تا کنون از مجموعه آثار این کتابخانه ارزشمند است.

لازم به ذکر است سید حسین میرجلسی در سال 1319 هجری شمسی در شهرستان لاهیجان به دنیا آمد و فوق تخصص بیماری های گوارشی و کبدی از آمریکا می باشد. وی در طول زندگی خود، نزدیک به 70 سال علاوه بر حرفه پزشکی، تلاش در امر بهداشت و درمان بیماران و خدمت در مراکز آموزشی و پژوهشی پزشکی، به مطالعه و گردآوری کتب و نشریات متعدد و متنوع پرداخت.

وی در سفر به رشت از قسمت های مختلف پروژه کتابخانه مرکزی رشت و مکان کتاب های اهدایی در این کتابخانه بازدید کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *