گفتگوی تلفنی باقری و وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان

تبلیغات بنری


سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در خصوص اهمیت حفظ ثبات و امنیت در منطقه گفتگو کرد.

یورنا – علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با پیتر شیارتو وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد با توجه به اهمیت حفظ ثبات و امنیت در منطقه، و اقدامات رژیم صهیونیستی در زمینه نقض قواعد حقوق بین الملل، جامعه جهانی و حق مشروع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود را محکوم می کند.

باقری تاکید کرد: اگر تاریخچه حملات صهیونیست ها به غزه را مرور کنید متوجه می شوید که هدف اسرائیلی ها عمدتاً اماکن غیرنظامی، بیمارستان ها، منازل مسکونی، کودکان، زنان و افراد بی دفاع است.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این گفتگو اظهار داشت: اقدام اخیر صهیونیست ها نقض امنیت ملی، حاکمیت و صلح و ثبات منطقه ای ماست و به همین دلیل اقدامات آنها تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی نیز محسوب می شود. . بنابراین باید در مقابل شرور عامل بی‌ثباتی در منطقه ایستاد و اقدامات متقابلی را طبق قوانین بین‌المللی انجام داد تا طرف مقابل امکان تشدید اقدامات تهاجمی خود را در منطقه پیدا نکند.

پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، با ابراز آمادگی و آمادگی برای ادامه گفت وگو بین دو کشور، گفت: ما نسبت به آنچه در لبنان می گذرد و روند تشدید تنش در منطقه در حال وقوع است، بسیار نگران هستیم. منطقه

وی تاکید کرد: جامعه جهانی باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تشدید تنش ها و بحران ها انجام دهد چرا که این تنش ها می تواند تهدیدی برای اروپا تلقی شود.

وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان ضمن ابراز خرسندی از این گفتگوی تلفنی گفت: تحولات منطقه را دنبال می کنیم و امیدواریم شاهد ادامه رایزنی و رایزنی نزدیک بین دو کشور باشیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *