گفت‌وگو با خالق «میدان بی‌حصار» و «زمستان است» در تلویزیون

تبلیغات بنری


مهرداد زاهدیان مستندساز و رئیس انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند میهمان این هفته نردبان است و از سال ها تجربه خود در این عرصه می گوید.

یورنا قسمت 211 برنامه «نردبان» امروز جمعه 5 مردادماه از شبکه مستند سیما پخش می شود. مهمان ویژه این قسمت از برنامه، مهرداد زاهدیان، مستندساز و رئیس انجمن کارگردانان سینمای مستند است. او در گفت و گو با حامد شکیبانیا از تجربیاتش در ساخت فیلم مستند می گوید. بررسی کار او بخش دیگری از نردبان خواهد بود.

مهرداد زاهدیان یکی از کارگردانانی است که علاقه زیادی به ساخت فیلم درباره شهر دارد و در بخش مهمی از آثار او می توان تاثیر ظاهر، تعلق به شهر، معماری و فضای محله را مشاهده کرد. یکی از آثار معروف او «میدان بهیسار» است. فیلم مستند میدان امام خمینی برنده 5 تندیس در دومین دوره از جشنواره بین المللی سینما حقیقت. «حلقه های گمشده»، «خاطرات روی شیشه» و «زمستان است» از دیگر آثار معروف این مستندساز هستند.

زاهدیان علاوه بر فعالیت در عرصه سینمای مستند، به عنوان طراح صحنه سینمای ایران نیز شناخته می شود. وی در سال 1384 برای فیلم «منار خاموش» به کارگردانی امیرشهاب رضویان نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس شد.

در بخش فیلم‌های مستند خارجی، زندگی و آثار ورنر هرتزوگ، مستندساز مشهور آلمانی، با نمایش بخش‌هایی از فیلم مستند «ورنر هرتزوگ» به کارگردانی توماس فون اشتاینکر بررسی می‌شود.

میلاد محمدی کارگردان و مستندساز نیز تماشای مستند «یاد مبارزات دکتر حسین فاطمی» ساخته محمد تهامی نژاد کارگردان را پیشنهاد می کند.

در بخش «عکاسی مستند»، حسین ملکی مهمان برنامه نردبان است و از تجربیات خود در این زمینه می گوید و «کارگاه تجربه» به عکاسی ماجراجویانه اختصاص دارد و به هفدهمین قسمت از کارنامه هنری جیمی چن می پردازد.

برنامه تلویزیونی «نردبان» سعی دارد با نگاهی تخصصی به مستند و عکس، مروری بر آثار ایرانی و خارجی در این زمینه داشته باشد. این برنامه با اجرای حامد شکیبانیا به کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر احمد پور و فاطمه باربور و ضبط در استودیو نفت در بخش های مختلف جمعه ها ساعت 17:30 از شبکه مستند پخش می شود و شنبه ها ساعت 00 بازپخش می شود. ساعت:00 و 14:00. : 30.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *