گسترش و تعمیق روابط تهران و باکو از الزامات تحکیم سیاست همسایگی است

تبلیغات بنری


سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه اشتراکات فراوانی بین دو کشور وجود دارد، گفت: گسترش و تعمیق روابط دو کشور یکی از مواردی است که مسائل مربوط به الزامات متقابل برای تقویت سیاست همسایگی.

یورنا- سمیر شریف اف معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و رایزنی کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه وجود شباهت های فراوان بین دو کشور را سرمایه ای ارزشمند برای توسعه همه جانبه روابط برشمرد و گفت: توسعه روابط با جمهوری آذربایجان از اولویت های مهم سیاست خارجی کشورهای اسلامی است. جمهوری.

باقری توافقات صورت گرفته در دیدار اخیر رئیس جمهور شهید با همتای آذربایجانی خود را بسیار مهم خواند و بر اجرای هرچه سریعتر آن تاکید کرد. وی پروژه های مشترک اقتصادی را دارای اهمیت راهبردی برای دو کشور و منطقه عنوان کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه استفاده از سازوکارهایی مانند کمیته های مشترک اقتصادی و کنسولی و همچنین بخش خصوصی را مهم دانست.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان بار دیگر با تسلیت شهادت جانسوز و ناجوانمردانه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه، آخرین دیدار روسای جمهور دو کشور و افتتاح خیوارین و سدهای قیز تاکید کرد: سدهای قالاسی نمادی از حسن نیت موجود بین دو کشور و عامل نزدیکی دو کشور است. وی بر لزوم اجرا و تکمیل پروژه های مشترک دیگر از جمله پروژه های حمل و نقل بین دو کشور تاکید کرد.

وی توافقات منعقده بین روسای جمهور دو کشور را مبنای کار آتی دو طرف دانست و بر لزوم رفع موانع احتمالی در روابط دوجانبه تاکید کرد و تاکید کرد: روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. ایران می تواند الگویی برای روابط همسایگان باشد.

سرپرست وزارت امور خارجه گزارشی از این دیدار در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد؛ او نوشت:

با جناب آقای سمیر شریف اف معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفتگوی مفید و پرباری داشتیم.

دیدار با رئیس جمهور آذربایجان و افتتاح دو پروژه مشترک با این کشور آخرین اقدامات سیاست خارجی شهید رئیسی و شهید امیر عبداللهیان بود.

با توجه به وجود اشتراکات فراوان بین دو کشور، گسترش و تعمیق روابط دو کشور دوست و همسایه یکی از الزامات دوجانبه برای پیشبرد و تحکیم سیاست همسایگی است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *