گزارش کیفیت اینترنت اپراتورها در پاییز ۱۴۰۳ منتشر شد

تبلیغات بنری


در ژورنال آماری خود ، سازمان نظارتی رادیو و ارتباطات از راه دور عملکرد شبکه های ارتباطی این کشور را مورد تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل قرار داده است.

طبق اعلام سازمان روابط عمومی سازمان نظارتی رادیو و ارتباطات ، این گزارش ، به عنوان یک منبع معتبر ، شاخص های کلیدی کیفیت اینترنت ، از جمله زمان تأخیر ، نوسان تأخیر ، نرخ قطعی و نرخ خدمات موفق را ارزیابی کرده است.

تجزیه و تحلیل شاخص های کلیدی کیفیت شبکه

زمان بسته بندی (RTT)

یکی از مهمترین معیارهای اندازه گیری کیفیت شبکه ، زمان بندی بسته ها است. این شاخص در شبکه های ثابت داخلی به طور متوسط ​​1.5 میلی متر ثبت شده است که عملکرد بهتری نسبت به شبکه های تلفن همراه با 1.5 میلی متر دارد. در سطح بین المللی ، این مقدار افزایش یافته است و برای شبکه های ثابت 1.2 بی صدا و برای شبکه های تلفن همراه 1.2 میلی ثانیه گزارش شده است.

نرخ تأخیر متغیر (jitter)

Jitter یکی از شاخص های مؤثر بر کیفیت تجربه کاربر است. در این بخش ، شبکه های ثابت داخلی با تأخیر 1.5 میلی متر نوسان بهتر از شبکه های موبایل داخلی با تاخیر 1.5 میلی متر عمل کرده اند. این می تواند نشانگر نیاز به بهینه سازی در شبکه های تلفن همراه باشد.

کیفیت خدمات صوتی و داده

اولین همراهی

– 4G: نرخ قطعی 0.8 | موفقیت در ایجاد یک سرویس 1.2 ٪

– 4G: نرخ قطعی 1.2 ٪ | موفقیت در ایجاد خدمات 4.3 ٪

سرویس داده:

– 4G: موفق 1.2 ٪ | نرخ قطعی 0.5 ٪

– 4G: موفق 2.3 ٪ | نرخ قطعی 0.5 ٪

ایرانسول

– 4G: نرخ قطعی 0.5 ٪ | موفقیت در ایجاد یک سرویس 1.5 ٪

– 4G: نرخ قطعی 0.5 ٪ | موفقیت در ایجاد یک سرویس 1.2 ٪

سرویس داده:

– 4G: موفق 1.5 ٪ | نرخ قطعی 0.5 ٪

– 4G: موفق 2.3 ٪ | نرخ قطعی 0.5 ٪

راس

– 4G: نرخ قطعی 1.2 ٪ | موفقیت در ایجاد یک سرویس 1.2 ٪

سرویس داده:

– 4G: موفق ۹۹ ۹۹ | نرخ قطعی 0.8 ٪

– 4G: موفق 2.3 ٪ | نرخ قطعی 0.8 ٪

گزارش کیفیت اینترنت اپراتورها در پاییز منتشر شد

سرعت انتقال داده

سرعت انتقال داده یکی از معیارهای مهم ارزیابی عملکرد شبکه است. در پاییز ، اپراتورها موارد زیر را انجام دادند:

– رایت: بیش از 1 مگابایت در ثانیه

– اول موبایل: حدود 1 مگابایت در ثانیه

– Irancell: حدود 2 مگابیت در ثانیه

با سرعت بالاتر و نرخ پایین تر ، رایت عملکرد بهتری نسبت به دو اپراتور دیگر نشان داده است.

گزارش کیفیت اینترنت اپراتورها در پاییز منتشر شد

شاخص های معاینه نشان می دهد که عملکرد اپراتورها در بخش های مختلف کیفیت شبکه نسبتاً پایدار است. اولین و فناوری های اول و بیشتر ایراننل (4G و 4G) خدمات صوتی را با موفقیت بیش از 1 ٪ ثبت کرده اند. در مقابل ، رایت با سرعت انتقال داده بالاتر و نرخ قطعی پایین عملکرد خوبی داشته است.

بهبود زیرساخت ها ، توسعه فن آوری های جدید مانند 4G و افزایش ظرفیت شبکه می تواند تأثیر مثبتی بر کیفیت خدمات و رضایت کاربر داشته باشد. این اقدامات ، همراه با نظارت مداوم بر شاخص های کیفیت ، یک راه حل اصلی برای تقویت خدمات ارتباطات از راه دور کشور است.

پایان پیام/

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری borna

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *