گزارش میدانی شبکه‌های رادیویی در روز انتخابات

تبلیغات بنری


شبکه های رادیویی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی همگام با مردم حضور داشتند و آخرین اتفاقات این حضور را به اطلاع عموم خواهند رساند.

یورنا- به نقل از روابط عمومی رادیو ساوت، امروز مردم ایران حماسه دیگری آفریدند و با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای بار دیگر اقتدار ایران را به گوش جهانیان بازگرداندند. . Vice Voice با برنامه ریزی های گسترده توانست حضور احساسی مردم را در این روز حماسی منعکس کند. پخش سرودهای حماسی، سخنرانی با مسئولان کشور، رای دادن به بزرگان و مردم، انجام تبلیغات انتخاباتی و… بخش های مختلف برنامه های انتخاباتی را تشکیل می داد.

رادیو ایران; نقش رسانه ملی در تبیین برنامه های انتخاباتی
به گزارش روابط عمومی معاونت صوت، پایگاه رسانه ای رادیو ایران امروز در روز انتخابات در مسجد ابوذر حضور دارد و با شروع انتخابات آیت الله مطلبی امام جمعه در مسجد ابوذر. ، از پایگاه رسانه ای رادیو ایران بازدید کرد. وی با تشکر از فعالیت رسانه ای معاونت صدای رسانه ملی و مدیر شبکه رادیویی ایران، نقش ممتاز رسانه ملی را در تبیین برنامه های انتخاباتی به ویژه مناظره ها و نشست های کارشناسی بسیار مهم و شایسته تقدیر و تقدیر دانست. . احمد واحدی وزیر کشور اولین مقامی بود که با خبرنگار رادیو صحبت کرد و در مورد شرایط انتخابات، بازرسان و سایر موارد صحبت کرد. محمد مخبر رئیس بنیاد ریاست جمهوری گفت که مردم از اول انقلاب تا کنون صادقانه به وظایف خود عمل کرده اند. رضا فاروخی، کارشناس مسائل سیاسی، انتخابات را بالاترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهمترین مجرای دستیابی به حاکمیت مردم دانست. هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز را روز مهمی برای مردم عزیز ایران دانست. ایران یاران شبکه پرمخاطب رادیو ایران از سراسر کشور نیز حماسه آفرینی های مردمی از سراسر ایران اسلامی را روایت می کند.

رادیو جوان. گفتگو با یک زوج جوان از دهه 1970
برنامه «رئیس دلبندم» وابسته به شبکه رادیویی جوان از هفت صبح با خبرنگاران در ارتباط است تا صدای پر احساس مردم را روایت کند. نکته قابل توجه در این شبکه، کمپین «در نظرسنجی حاضر می شوم» است که با استقبال خوب مردم مواجه شده است. دکتر امیر شجاعیان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در این برنامه توضیحاتی را در خصوص روز انتخابات ارائه کرد. هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، گفت: کمتر جایی در جهان وجود دارد که چنین رویداد بزرگ و سرنوشت‌سازی در این مدت کوتاه رخ دهد. مجری برنامه در حین بحث بر سر آرای اول، با زوج جوان دهه 70 که به همراه دو دخترشان به پای صندوق های رای آمده بودند گفت و گو کرد.

رادیو فرهنگ; با مردم صحبت کن
بخشی از برنامه انتخاباتی شبکه رادیویی فرهنگ با عنوان «همسا شهر» به گفتگو با وزیر کشور درباره روز انتخابات اختصاص داشت. از جمله آیتم های این برنامه ارتباط با خبرنگاران مرکز استان و انعکاس حال و هوای مردم در روز انتخابات است. اسماعیل کوثری فرمانده سابق لشکر محمد رسول الله حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای را نشان از استواری نظام دانست. وزیر کشور همچنین روز انتخابات را یک روز سرنوشت ساز برای کشور توصیف کرد. حداد عادل، رئیس فرهنگستان ادبیات فارسی در گفت‌وگو با این شبکه گفت: مردم باید یاد بگیرند با وجود سلیقه‌های متفاوت، «وحدت ملی» را حفظ کنند و در انتخابات آزادانه رأی دهند. یکی از قسمت های صوتی برنامه این است که مردم بگویند با چه کسانی به پای صندوق آمدند و چه معیارهایی داشتند؟

رادیو تهران; آهنگ های حماسی پخش کنید
شبکه رادیویی تهران از ساعت شش صبح با برنامه «شهرآرا» به پوشش انتخاباتی پرداخته است. پخش سرودهای حماسی «ما ایستاده‌ایم، فردا روشن، زیر پای ایران»، تبلیغات انتخاباتی، ارتباط با شهرستان‌های تهران درباره حضور مردم در شعب اخذ رای، خواندن اظهارات و نگرانی‌های رئیس‌جمهور و همچنین گفت‌وگو با مقامات کشوری، جلوه خاصی می‌دهد. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در دولت سیزدهم از همه ظرفیت ها استفاده شد، مخالفان بر این باورند که انتخابات در ایران مطابق با استانداردها و شاخص های بین المللی است. در بخشی از این برنامه، عیسی زربور، وزیر ارتباطات و تکنالوژی معلوماتی، توضیح داد که 400 تیم برای اتصال فیبرهای نوری به هم متصل شده اند. با این روش رای گیری و با سرعت بالای کار، رای گیری آسان تر شده و به سلامت انتخابات کمک می کند. سیامک راهی بیگ قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: خوشبختانه همه مقدمات برای برگزاری انتخابات فراهم شده است تا امروز شاهد برگزاری انتخابات فوق العاده باشیم. حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی، حضور حماسی مردم در انتخابات امروز را مکمل اجرای فوق‌العاده بدراگ دانست.

رادیو اقتصاد; راه اندازی کمپین «ایران من».
شبکه رادیویی اقتصادی با برنامه «سرزمین من» و گزارش‌های میدانی، نظرات، آرزوها و انگیزه‌های مردم برای شرکت در این رویداد عظیم ملی را بازتاب می‌دهد در بخشی از این برنامه سردار یدالله جوانی، نماینده سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز هم با حضور مردم در صحنه این کشور حفظ شده است، در یک جمله به برنامه بفرستید. سهم مردم در حفظ و اداره کشور از طریق انتخابات محقق می شود دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا پورابراهیمی، اعلام کرد که با افزایش مشارکت در انتخابات، اقتدار ملی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران افزایش می یابد، صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران، گفت: نخبگان جمهوری اسلامی ایران در سطح ملی و بین المللی افزایش می یابند. جامعه با افزایش آگاهی و اعتماد عمومی نقش مهمی در فرآیندهای دموکراتیک و اجتماعی ایفا می کند. علی رضا افتخاری استاندار تهران نیز حضور مردم را مهمترین ابزار سیاسی برای اثبات جمهوریت دانست.

رادیو قرآن کریم; گفتگو با یک خواننده بین المللی
شبکه رادیو قرآن کریم برنامه خادم جوهر را از مسجد جامع لوئیزان پخش کرد. عزام الیوسفی خواهر شهید در گفت و گو با این برنامه حضور مردم در انتخابات را در ادامه وداع با شهدای خدمت اعلام کرد. عباس سلیمی اولین قاری بین المللی که برای ایران در مالزی مقام کسب کرد، گفت: رای دادن نوعی مسئولیت اجتماعی است و آیات زیادی در این باره در قرآن کریم آمده است. رحیم قربانی از اساتید قرآن کریم کشور در جریان حضور در برنامه رئیس جمهور کشور اعلام کرد که امام قرائی قرآن می خوانند و مستضعفان جهان به ما نگاه می کنند و همه نگاه می کنند. که رای او نور امید را در دل مستضعفان و پشتیبان دین خدا خواهد نمود. استاد ربیعیان با بیان اینکه رای گیری تاثیر اجتماعی دارد و فردی که برای رای دادن می آید در جهت زدودن طمع دشمنان قدم برمی دارد و نفوذ بیرونی او ایجاد امنیت خواهد بود. از جمله قسمت های صوتی برنامه رادیو قرآن کریم گفت و گو با پیرزن 94 ساله مادر آزاده رضا صراطی است که مردم را به حضور در انتخابات برای حفظ اسلام و دین و ادامه راه شهدا توصیه کرد. .

رادیو دانش؛ همراه با حماسه رئیس
بخشی از برنامه انتخاباتی رادیو معارف با عنوان حماسه رئیس جمهور به گفت و گو با آیت الله نوری الحمدانی از شورای عالی سنت اختصاص داشت و ایشان مردم را به شرکت در انتخابات توصیه کردند و گفتند برای این دوره دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب آمده اند و وظیفه ماست که برای حفظ این انقلاب با اشتیاق به میدان بیاییم و رای دهیم.

رادیو صبا. ارتباط با مراکز استان ها
ویژه برنامه انتخاباتی شبکه رادیویی الصباح با نام «صبح الاخ» در نخستین ساعات رای گیری با دعوت از شهروندان برای شرکت در انتخابات، شنوندگان را همراهی کرد. این برنامه شنوندگان را از حضور مردم در شعب اخذ رای در ارتباط با خبرنگاران مراکز گیلان، همدان، خوزستان، یاسوج، چهار محال، بختیاری، سمنان، قم و خراسان شمالی مطلع می کند. خواندن نامه‌های افرادی که در پای صندوق‌های رای ایستاده‌اند بخش دیگری از این برنامه است.

رادیو ورزشی; حضور حماسی در میدان انتخاب
خبرنگاران رادیو ورزش و برنامه میدان اخت در شعبه اخذ رای صندوق انتخابات جامعه ورزش و جوانان واقع در ورزشگاه شهید شیرودی حضور یافته و با ورزشکاران و مسئولان ورزشی به گفت وگو می پردازند. ارتباط با ورزشکاران استان های کشور و گزارش از حال و هوای انتخاباتی در استان ها از دیگر بخش های این برنامه است. کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در گفت و گو با این برنامه گفت: دولت جدید باید طبق برنامه پیش برود و برای آماده سازی زمین ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام برنامه داریم. محمد شرفین اصبغیان معاون مسابقات قهرمانی ورزش وزارت ورزش در این برنامه با بیان اینکه جامعه ورزش از رئیس جمهور می خواهد که یک جهادگر خستگی ناپذیر باشد و از نیروهای انقلاب در دستور کار خود باشد، گفت: محسن مظفر دبیر فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه رئیس آینده باید تلاش همه ورزشکاران و فدراسیون ها را با همین دید ببیند، گفت: علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ابراز امیدواری کرد که نگاه رئیس جمهور آینده به ورزش معطوف شود. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هر سال در روز افتتاح رادیو ورزش به رادیو ورزش می آیم اما امروز برای جشنی بزرگتر در خدمت شما هستم.

برنامه رادیویی; اقتدار ایران
شبکه رادیویی از ساعت 7 صبح با برنامه “هم رای، خیابان پاستور” حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای را منعکس می کند. در بخشی از این برنامه اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان و رضا ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی در خصوص شعب اخذ رای توضیحاتی ارائه کردند. آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان در برنامه هم ری، خیابان کشیش با بیان اینکه همه باید دست به دست هم برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی باشیم، گفت: در این برنامه حسن بهرام نیا استاندار ایلام این روز را حماسه ای شگفت توصیف کرد که حضور گسترده مردم در آن اقتدار ایران زمین را به نمایش می گذارد.

رادیو سلامت با افراد در بیمارستان صحبت کنید
شبکه رادیویی سلامت اهمیت حضور و مشارکت مردم در برنامه «ایران جان» از ساعت 19:30 را بازتاب می دهد. احمد وحیدی وزیر کشور در گفت و گو با این شبکه، انتخابات را مظهر بلوغ و رشد سیاسی ملت ایران دانست. بخشی از گزارش های رادیو سلامت به حضور حماسی و چشمگیر نوجوانان در انتخابات و ارتباط با خبرنگاران استانی اختصاص داشت. از دیگر آیتم های برنامه، بحث با خانواده ها و نظرات آنها در مورد بیمارستان ها بود. انسیه الخزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت که در دولت سیزدهم به دستاوردهای مهمی در حوزه سلامت دست یافته ایم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *