گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

تبلیغات بنری


وضعیت عملیاتی بانک مرکزی در هفته جاری با توجه به انتظارات از وضعیت نقدینگی در بازار بین بانکی، قرارداد بازخرید بود. از این رو این بانک عملیات بازار آزاد را در قالب قرارداد بازخرید به مبلغ 495.8 هزار میلیارد ریال اجرا کرد.

یورنا – بر اساس گزارش بانک مرکزی؛ گزارش اجرایی سیاست پولی (4 ژوئیه 1403 هجری قمری) به شرح زیر است:
گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین بانکی به ریال، عملیات بازار آزاد را به صورت هفتگی و موردی انجام می دهد. وضعیت عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین بانکی و با هدف کاهش نوسانات قیمت بازار بین بانکی حول قیمت هدف، با انتشار اطلاعیه ای اعلام می شود. در سیستم بازار بین بانکی (TABA). پس از اطلاعیه مذکور، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند تا مهلت تعیین‌شده برای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین بانکی، سفارش‌ها را از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) ارسال کنند.

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند از روز شنبه تا چهارشنبه از اعتبار عادی (دریافت اعتبار با تضمین بانک مرکزی طبق استانداردهای مقرر) به شرط داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و به صورت ریپو استفاده کنند. توافق با حداکثر نرخ استفاده از کریدور نرخ سود (24%).

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *