کوچ دسته جمعی بوکسور‌های ملی‌پوش به مسابقات حرفه‌ای/ مدال بهتر است یا ثروت؟!

تبلیغات بنری


آنقدر بوکسورهای ملی به مسابقات حرفه ای رفتند که آینده آنها در رشته آماتوری در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

یورنا – طی چند روز گذشته سید شاهین موسوی، ایمان رمضان پور و مهدی سرزاب همگی سابقه حضور در تیم ملی بوکس را دارند و در مسابقات حرفه ای روی رینگ رفته اند.

مشام قشلجی این روزها درگیر بوکس حرفه ای است دانیال شهبخش، سجاد محمد پور بسیاری دیگر از بوکسورهای ملی پوش در ماه های اخیر علاقه زیادی به بوکس حرفه ای نشان داده اند.

پیشگام این بوکسورها احسان روزبهانی او مدتی پیش در یک نبرد شگفت انگیز پیروز شد.

حتی بوکسورهایی از رده های سنی پایه در ایران نیز در برخی مسابقات حرفه ای دیده شده اند و به نظر می رسد این موضوع به تدریج در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی است.

هرچند مدتی پیش بوکس حرفه ای در فدراسیون بوکس ایران راه اندازی شد و مدیریت آن بر عهده محمد ستارپور است، اما به نظر می رسد حضور در رویدادهای بین المللی را نمی توان از نظر مالی با مسابقات داخلی مقایسه کرد.

باید بپذیریم که ورزش های رزمی به ویژه بوکس در ایران درآمد چندانی ندارد و به همین دلیل بوکسورها یکی پس از دیگری به فکر رفتن به سمت بوکس حرفه ای هستند و نمی توان آنها را در این راه مقصر دانست.

اگرچه فدراسیون جهانی بوکس اخیرا اعلام کرده است که مشکلی با حضور بوکسورهای آماتور در مسابقات حرفه ای ندارد و به نوعی رکورد برد و باخت در بوکس یک امتیاز محسوب می شود، اما نگاهی گذرا به بوکسورهایی که حرفه ای شده اند نشان می دهد که آنها هرگز در تیم ملی نخواهد بود. تیم ملی موفق نبود و بوکس آماتور کم کم فراموش شد.

در چنین شرایطی که بوکسورها با مشکلات مالی مواجه می شوند قطعا کسب درآمد را بر مدال ترجیح می دهند.

بوکس ایران پوست می کند و مربیان کوبایی می خواهند در تیم ملی رنسانس ایجاد کنند اما شاید درآمد دلاری بوکس حرفه ای به زودی توجه بوکسورهای جوان را به خود جلب کند تا به آنها هدیه حضور در بوکس آماتور داده شود. .

امید است بوکسورها در کنار بوکس حرفه ای بوکس آماتور را فراموش نکنند چرا که با ادامه این روند دست فدراسیون از نیروی انسانی خالی می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *