کودکان را در فصل گرما در خودرو تنها نگذارید

تبلیغات بنری


رئیس گروه بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه گرما از عوامل ثانویه ای است که می تواند باعث تصادف شود، گفت: رانندگان در این ایام تابستان کودکان را در خودرو تنها نگذارند چرا که این موضوع باعث شده است. مخاطره آمیز یک عمل

یورنا – به گزارش ویپادا، علی رضا ابراهیمی الحریری با اشاره به نکات بهداشتی برای پیشگیری از حوادث ناشی از گرما به ویژه هنگام استفاده از خودرو، خاطرنشان کرد: در فصل گرما هرگز کودک خود را در داخل خودرو با درب و درب تنها نگذارید. پنجره ها را بسته و افزود: به دلیل تابش مستقیم نور خورشید، دمای داخل خودرو پس از چند دقیقه بسیار بیشتر از دمای بیرون خودرو می شود و جان انسان را به خطر می اندازد.

سرپرست تیم بهداشتی درمانی با بیان اینکه در فصول گرم سال هنگام رانندگی در شیب ها از ترمز به طور مرتب استفاده نمی شود، تصریح کرد: ممکن است پس از مدتی به دلیل گرمای بیش از حد ناشی از اصطکاک با دیسک، ترمز کار نکند. عدم توانایی در خنک شدن در مدت زمان کوتاه دلیلی برای دمای هوای اطراف وجود دارد.

الحریری ضمن توصیه به باز گذاشتن دو تا سه دقیقه قبل از سوار شدن به خودرو در فصول گرم سال، افزود: هنگام سوار شدن به خودرو در فصول گرم، ابتدا باید درب خودرو را به مدت دو تا سه دقیقه باز بگذارید. اجازه ورود به خودرو در فصول گرم خروج هوا از خودرو به دلیل اینکه قسمت هایی از داشبورد و برخی صندلی ها با پلاستیک پوشانده شده است، حلال های ناشی از آلاینده های محیطی که به تدریج در این پلیمرها نفوذ کرده اند حذف می شوند و از آنجایی که برخی از این ترکیبات مانند بنزین سرطان زا هستند، سرنشینان در معرض خطر قرار می گیرند. به این ترکیبات

وی افزود: در صورتی که قصد استفاده از کولر را دارید، بهتر است ابتدا شیشه ها را باز کنید تا گرد و غبار سیستم تهویه مطبوع خودرو که در مسیر عبور هوا نشسته است، از بین برود و در کابین خودرو گیر نکند.

سرپرست تیم بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تابستان معمولا فصل سفر است، خاطرنشان کرد: قبل از حرکت حتماً خواب و استراحت کافی داشته باشید در غیر این صورت به دلیل کاهش هوشیاری احتمال تصادفات جاده ای افزایش می یابد. وجود اشعه های غیر یونیزه UVA و UVB در نور خورشید، سعی کنید برای جلوگیری از آفتاب سوختگی علاوه بر استفاده از عینک آفتابی هنگام رانندگی از سایه بان شیشه ای نیز استفاده کنید.

وی استفاده از قفل کودک در خودرو را برای والدین دارای فرزند خردسال ضروری توصیف کرد و گفت: اگر با کودک خردسال سفر می کنید، علاوه بر استفاده از قفل کودک، از مواد شیمیایی مانند روغن ترمز یا روغن ترمز استفاده نکنید. آفت کش ها روی صندلی عقب ننشینید

رئیس کمیته بهداشت دانشگاه در پایان توصیه کرد: اگر خودروی شما در حین رانندگی بویژه در فصل گرما جوشید، خودرو را به سمت راست برانید، کاپوت خودرو را بلند کرده و کم کم روی رادیاتور آب بریزید و از خودداری کنید. درب رادیاتور را باز کنید، زیرا آب جوش با فشار دادن آن روی صورت و دستان شما پاشیده می شود و باعث سوختگی شدید می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *