کشف ۲۸ قلم شی تاریخی مربوط به دوره‌های اشکانی و ساسانی در استان فارس

تبلیغات بنری


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور از کشف و ضبط ۲۸ شی تاریخی مربوط به دوره های اشکانی، ساسانی، ایلامی و اسلامی خبر داد.

یورنا – بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سردار حسن ماهری فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: 28 شی تاریخی مربوط به دوره اشکانیان. با مراقبت و فعالیت نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس از دوره های ساسانی، علیمی و اسلامی کشف و ضبط شد.

وی افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی استانداری فارس بلافاصله پس از دریافت خبری از سوی دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر انتقال مقدار زیادی اشیاء عتیقه در شهر پاسارگاد و پس از تایید صحت خبر، تیم زبده حفاظتی تشکیل دادند. نیروها با هماهنگی مراجع قضایی و با همراهی پرسنل انتظامی در محل مورد نظر با در نظر گرفتن کنترل های قانونی و قانونی در بازرسی از خودروی عتیقه قاچاقچیان 28 عدد اشیاء عتیقه شامل سکه و دستبند کشف کردند. . ، گردنبند و غیره

وی تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان فارس، آثار کشف شده دارای ارزش تاریخی بوده و قدمت آن به دوران اشکانی، ساسانی، الیمی و اسلامی نیز می رسد، اما فاقد ارزش تاریخی است.

سردار مهری گفت: در این عملیات دو نفر از متهمان دستگیر و به همراه تکمیل پرونده به مراجع قضایی در فرمانداری معرفی شدند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *