کشف نقاشی پیکاسو در یک انباری – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش یورنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، کارشناسان معتقدند این تابلو که توسط فروشنده کالاهای مستعمل در یک انبار کشف شده است، در واقع توسط پابلو پیکاسو کشیده شده است.

کارشناسان ایتالیایی گفتند که تابلویی که توسط یک دلال کالای دست دوم در حین بررسی محوطه خانه ای در کاپری پیدا شد و همسرش همیشه آن را یک تابلوی “وحشتناک” توصیف می کرد، در واقع یک نقاشی اصلی از پابلو پیکاسو است. .

گاردین نوشت که پس از پیدا شدن این نقاشی در سال 1962، لوئیجی لو روسو این نقاشی را به خانه خود در پمپئی بازگرداند، جایی که او آن را برای چندین دهه در یک قاب ارزان قیمت نگهداری کرد و آن را روی دیوار اتاق نشیمن نصب کرد.

این تصویر که اکنون صاحبان آن معتقدند، تصویری از دورا مار، عکاس و نقاش فرانسوی است. امضای متمایز این هنرمند مشهور در گوشه سمت چپ بالای این نقاش حک شده است. اما لو روسو نمی دانست او کیست.

خیلی بعد، وقتی پسرش پس از خواندن یک دایره المعارف تاریخ هنر سوالاتی را مطرح کرد، تردیدها در مورد صحت این نقاشی به وجود آمد.

در نهایت این خانواده از گروهی از کارشناسان خواست تا در مورد این تابلو نظر دهند. پس از سال ها تحقیق دقیق، سینزیا آلتیری، کارشناس احیای هنری و اصالت، تایید کرد که امضای این تابلو که اکنون 6 میلیون یورو ارزش دارد، متعلق به پیکاسو است.

پیکاسو چندین بار از کاپری، جزیره‌ای در جنوب ایتالیا بازدید کرد و این نقاشی، که شباهت زیادی به زن ساردیس (دورا ماار) پیکاسو دارد، احتمالاً بین سال‌های 1930 و 1936 کشیده شده است.

یک نقاشی پیکاسو در یک انبار کشف شد

لو روسو دیگر زنده نیست، اما پسرش آندره آ که اکنون 60 سال دارد، راه پدرش را برای کشف هویت خالق نقاشی ادامه داده است.

آندره آ لو روسو گفت که خانواده او لحظاتی را داشتند که به فکر خلاص شدن از شر نقاشی بودند.

او چندین بار با بنیاد پیکاسو در مالاگا تماس گرفت، اما به گفته آندریا، این بنیاد هیچ علاقه ای به بررسی ادعاهای او نشان نداد و آنها را نادرست دانست. بر این اساس باید در نهایت صحت این تابلو تایید شود.

پیکاسو که در سال 1973 درگذشت، بیش از 14000 اثر هنری تولید کرد و این بنیاد روزانه صدها نامه از افرادی دریافت می کند که ادعا می کنند یک نقاشی اصلی دارند. کارشناسانی که معتقدند نقاشی اخیراً کشف شده متعلق به پیکاسو است، اکنون شواهدی را در اختیار بنیاد پیکاسو قرار خواهند داد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *