کشف بقایای یک دژ ۱۶۰۰ساله – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش یورنا به نقل از یورنا، باستان شناسان بقایای یک قلعه نظامی رومی متعلق به قرن چهارم میلادی را در جنوب شرقی ترکیه کشف کردند که اسناد تاریخی ساخت این قلعه را در زمان امپراتور کنستانتیوس دوم تایید می کند.

لایو ساینس نوشت که بقایای این سازه در منطقه حسنکیف، یکی از قدیمی ترین مکان های جهان که به طور مداوم به عنوان سکونتگاه مورد استفاده قرار می گرفت، کشف شد. در طول 10000 سال، بیش از 20 فرهنگ از جمله آشوری ها، بیزانسی ها و عثمانی ها این شهرک را در نزدیکی رودخانه دجله بنا کردند.

زمانی که رومیان به حسنکیف رسیدند، قلعه ای برای محافظت از مرزهای امپراتوری خود با ایران ساختند. به گزارش روز صبح، اگرچه در اسناد تاریخی به وجود این قلعه اشاره شده است و کاوش های باستان شناسی برای کشف آن از دهه 80 آغاز شد، اما محل این قلعه برای اولین بار تابستان امسال توسط گروهی از محققان به سرپرستی کشف شد. توسط «زاکای» اردال، مورخ کشف هنر در دانشگاه ماردین.

اطلاعات کمی در مورد این ارگ باستانی که زمانی صفا (در زبان آرامی به معنای صخره) نامیده می شد، در دست نیست. در حدود سال 350 پس از میلاد، کنستانتیوس دوم تعدادی قلعه از جمله این قلعه را در مکان های استراتژیک مهم در امتداد مرز شرقی امپراتوری روم ساخت تا از مردم محلی در برابر تهاجمات ایرانیان محافظت کند. اگرچه امپراتور روم یوویان و شاه ایران شاپور دوم در سال 363 پس از میلاد قرارداد صلحی منعقد کردند، اما این قلعه به عنوان یک قلعه رومی و یک مقر نظامی باقی ماند.

کاوش های باستان شناسی انجام شده در حسنکیف طی سالیان گذشته به کشف اشیایی از دوره های زمانی مختلف منجر شده است. به گزارش دیلی صباح، این آثار شامل مجسمه اسب سفالی مربوط به عصر آهن، نقاشی های دیواری که گل های قرن 13 تا 14 میلادی را به تصویر می کشد و تابوت های اسلامی مربوط به دوران عثمانی است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *