کشتی فرنگی شاگرد اول المپیک پاریس/ پسران رنگرز بر بلندای قله افتخارات

تبلیغات بنری


یک گزارش

این در حالی است که تیم 6 نفره کشتی ایران با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز در المپیک پاریس که بهترین نتیجه از نظر کیفی مدال بعد از المپیک لندن بود و از نظر کمی بهتر از المپیک 2012 لندن بود. .

یورنا – موضوع بازی های المپیک 2024 پاریس برای تیم کشتی آزاد و فرنگی ایران در حالی بسته شد که فدراسیون کشتی با کسب 8 مدال از 11 کشتی گیر عملکردی استثنایی از خود به نمایش گذاشت و نقش اصلی را در موفقیت کاروان ورزشی ایران به نمایش گذاشت. که مدیریت خوبی در این فدراسیون وجود دارد.

دانش آموزان رنجرز خوب توسط سعید اسماعیلی در سال 66 و محمد هادی السراوی در وزن 97 کیلوگرم موفق به کسب 2 مدال طلای گرانبها شدند. علی رضا محمدی 87 کیلو نقره به دست آورد و امین میرزازاده او در سنگین وزن مدال برنز را از آن خود کرد.

بدون شک کسب 4 مدال در 6 وزن نتیجه فوق العاده و قابل قبولی است که مهر تاییدی بر کارنامه طلایی شاگردان حسن رنگرز زد اما تیم کشتی آزاد ایران علیرغم انتظار و در حالی که پتانسیل قهرمانی را داشت. 3 مدال طلا، آن را از دست داد.

ناکامی قابل انتظار برای محسنی نژاد

مهدی محسنی نژاد نماینده وزن 60 کیلوگرم کشورمان که 17 نفر در آن شرکت کردند پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر و با نتیجه فوق العاده عبدالکریم فرجت از الجزایر را شکست داد. اما در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر مغلوب کنیچیرو شد و فومیتا نایب قهرمان المپیک توکیو (2017 و 2019)، نقره (2023) و برنز (2022) شد. از ژاپن.

کشتی گیر ژاپنی در مرحله نیمه نهایی در دیداری جذاب و شگفت انگیز از سد شارشنبکوف از قرقیزستان با نتیجه 4 بر 3 عبور کرد و راهی فینال شد و محسنی نژاد فرصت دیگری را به دست آورد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر 1 درماس از کوبا را شکست داد و به دیدار رده بندی رسید اما با نتیجه 3 بر 1 مغلوب شارشنبکوف شد و مدال برنز را از آن خود کرد و از کسب مدال بازماند.

کشتی گیر فرانسوی، شاگرد اول المپیک پاریس/کشتی آزاد و آرزوی مدال طلا

طلایی که هیچکس انتظارش را نداشت!

در وزن 67 کیلوگرم، اتفاقی افتاد که کمتر کسی انتظارش را داشت. سعید اسماعیلی جوان دزفولی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در کنار رودخانه سن و زیر برج ایفل دست به کار شگفت انگیزی زد و یکی از به یاد ماندنی ترین مدال های کاروان ایران را به دست آورد.

در این وزن 16 نفره، سعید اسماعیلی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر مقابل آیزاک گیوت از الجزایر به برتری رسید اما شاهکار او زمانی آشکار شد که در دور دوم توانست در دیداری حساس و شگفت انگیز پیروز شود. . با امتیاز قاطع 8. بالای صفر لوئیس اورتااو قهرمان جهان و المپیک از کوبا را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. آل اسماعیلی با تکیه بر روحیه و انگیزه بالای خود در دیداری زیبا و پرتلاطم اسلاویک گالیستیان از ارمنستان را شکست داد و به فینال راه یافت. این نتیجه زمانی حاصل شد که الاسماعیلی در نیمه اول بازی در حالی که با نتیجه 5 بر 2 از حریف پیش افتاد ضربه محکمی خورد اما با اعتراض به موقع و تند حسن رنگرز، داوران نتیجه را لغو کردند و رای دادند. به نفع آن از نماینده کشورمان.

در فینال، آل اسماعیلی در دیدار فینال غوغا کرد و با نتیجه 6 بر 5 پرویز نصیف از اوکراین را شکست داد و مدال طلای المپیک را از آن خود کرد. مدال طلایی که هیچکس انتظارش را نداشت اما با تلاش این جوان اسماعیلی و اعتماد به نفس او به دست آمد.

این نتیجه نصیب آل اسماعیلی شد که سختی های زیادی را متحمل شد و برای تهیه بلیط پاریس راهی پر پیچ و خم را طی کرد.

وی با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به سکوی نخست رسید و مدال قاره کهن را به گردن آویخت تا به عنوان رقیب ظاهر شود. طبق دوره تخفیف اسماعیلی محمد رضاقهرمان المپیک و جهان شد. شاید اسم گرایی برای او خیلی سنگین بود، اما اراده اسماعیلی به مراتب بیشتر از نام حریفش بود.

جرا که برای تایید سهمیه و رزرو بلیت پاریس آمده بود در نیمه نهایی مغلوب ابولادزه شد و فرصت حضور در فینال را از دست داد تا اسماعیلی در آستانه حضور در المپیک قرار بگیرد اما الاسماعیلی نیز با نتیجه 7 بر 5 مقابل رقیب خود به نیمه نهایی راه یافت و پیش از این به دلیل خطا در ثانیه های پایانی مغلوب لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان از کوبا با نتیجه 9 بر یک شد. 7. بنابراین سرنوشت بازیکن تیم المپیک ایران به رقابت های تن به تن کشیده شد.

اما در نهایت این سعید اسماعیلی بود که با دو برد متوالی (6-0) و (6-4) برتری یافت و مسافر پاریس شد.

کشتی گیر فرانسوی، شاگرد اول المپیک پاریس/کشتی آزاد و آرزوی مدال طلا

آب را کاویانی نجد گرم نمی کرد

در دسته 77 کیلوگرم 16 کشتی گیر حضور داشتند. امین کاویانژاد وی در دور اول با نتیجه یک بر یک از سد یوسفانیس پنا فلورس از کوبا گذشت اما در دور بعد مقابل ملکاز عمویان دارنده مدال طلا و برنز جهان از ارمنستان با نتیجه سه بر صفر مغلوب ژاپنی شد رقیب مسابقات را ترک کرد

نقره ای که مثل طلا بود

در دسته 87 کیلوگرم 16 کشتی گیر حضور داشتند. علی رضا محمدی وی در دور اول در دیداری زیبا و یک طرفه مونوز از کلمبیا را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله در حالی که مقابل کولینیک از لهستان که موفق شد علی چنگیز، قهرمان جهان از ترکیه را شکست دهد، نمایش دردناکی را به نمایش گذاشت، با نتیجه 10 بر یک به نیمه نهایی راه یافت.

محمدی در مرحله نیمه نهایی قهرمان جهان و المپیک از اوکراین را با نتیجه 3 بر 3 شکست داد و راهی فینال شد. نماینده کشورمان در فینال مقابل سمن نوویکوف از بلغارستان با نتیجه 7 بر صفر شکست خورد و از کسب مدال طلا بازماند.

با توجه به کم تجربه بودن و عملکرد چشمگیر محمدی و با توجه به اینکه او برای اولین بار در یک تورنمنت رسمی در این وزن المپیکی شرکت می کرد، نتیجه فوق العاده ای محسوب می شد.

کشتی گیر، شاگرد اول المپیک پاریس

تاریخ سروی با طلا ساخته شد که مزد تلاش او بود

در وزن 97 کیلوگرم که 16 کشتی گیر وزنه زدند، محمد هادی صرافی در دور نخست با نتیجه 10 بر 1 جوزف رائو آمریکایی را شکست داد. وی در دور رفت به راحتی اوزور گوگوبکوف از قرقیزستان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

ساوری در این مرحله هم کار سختی نداشت و با برتری 6 بر صفر مقابل محمد گابر مصری به فینال راه یافت. آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان در فینال حریف ساروی بود و او نیز با نتیجه 4 بر یک مغلوب قهرمان کشورمان شد و چراغی طلایی در کاروان ایران درخشید.

او در حالی به این نتیجه رسید که پیش از این 3 بار در مسابقات جهانی و المپیک به الکاسانیان باخته بود اما به گفته خودش در بهترین زمان و مکان ممکن انتقام همه این شکست ها را گرفت.

کشتی گیر، شاگرد اول المپیک پاریس

یک مدال ارزشمند در نبرد با بهترین های جهان

امین میرزازاده 130 کیلوگرمی یکی از شجاع ترین شمشیربازان تیم ملی به حساب می آید چرا که در المپیک پاریس شجاعانه و جسورانه با بهترین های جهان بدون ترس از آنها مبارزه کرد. میرزازاده در وزن 16 نفره پس از عبور از آدام کوهن از آمریکا در دور نخست با نتیجه 6 بر صفر به میخائن لوپز اسطوره کشتی جهان و المپیک، دارنده مدال طلای المپیک و جهان از کوبا رسید. اگرچه این دیدار با نتیجه 3 بر یک به سود غول کوبایی به پایان رسید، اما میرزازاده بدون توجه به نام حریف روی تشک حاضر شد و پس از باخت کشتی نگرفت.

این جوان خوزستانی پیش از پایان نیمه اول لی از کره جنوبی را به راحتی و با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد اما باز هم با یک قهرمان جهان و المپیک دیگر به میدان آمد. میرزازاده در این مرحله برای کسب مدال برنز به مصاف صباح شریعتی کشتی گیر ایرانی اصالتا جمهوری آذربایجان رفت.

تیم کشتی ایران در المپیک 2012 لندن 3 مدال طلا و در المپیک 2016 ریو دو مدال برنز کسب کرد به این ترتیب کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در المپیک 2024 پاریس با نتایج المپیک لندن فاصله زیادی دارد. ، اما از نظر تعداد و کمیت مدال (4 مدال) یک پله بود. قبل از المپیک لندن.

کشتی گیر، شاگرد اول المپیک پاریس

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *