کسری ۱۱۰ میلی‌متری بارش در پرباران‌ترین استان کشور

تبلیغات بنری


آمارهای مرکز ملی مدیریت بحران و خشکسالی اقلیم سازمان هواشناسی کشور نشان می دهد میانگین بارندگی در منطقه گیلان به عنوان مرطوب ترین استان کشور از مهرماه سال گذشته 110 میلی متر کمتر از حد نرمال بوده است.

یورنا – بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، داده های منتشر شده از سوی مرکز ملی مدیریت بحران اقلیمی و خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می دهد میانگین بارندگی در منطقه گیلان به عنوان مرطوب ترین استان کشور بیش از 110 میلی متر کمتر بوده است. از مهرماه سال گذشته نرمال و بر اساس اطلاعات از ابتدای سال آبی یعنی مهرماه گذشته 681 میلی متر بارندگی در گیلان به ثبت رسیده و در حالت عادی باید حدود 794 میلی متر می بود.

این وضعیت در حالی رخ می دهد که بارندگی امسال در گیلان حدود 100 میلی متر بیشتر از پارسال است.

بر اساس اطلاعات برنامه زمان‌بندی بارش‌های کشور، بیشترین کسری بارندگی در سطح استان از ابتدای سال آبی تاکنون مربوط به استان‌های گیلان با 112.7 میلی‌متر، چهارمحال و بختیاری با 105.1 میلی‌متر، قزوین با 75.1 میلی‌متر و استان تهران است. با 60.1 میلی متر

این در حالی است که سمنان از نظر بارندگی با 30 درصد کسری مواجه است.

از سوی دیگر میزان بارندگی در استان کرمانشاه در غرب کشور حدود 85 میلی متر بالاتر از شرایط نرمال افزایش یافت. استان های ایلام نیز 59.3، مازندران 55.2، خوزستان 50.6 و اردبیل 47.2 میلی متر بیشتر از شرایط نرمال ثبت کردند.

در مجموع میانگین منطقه ای بارندگی کشور در 300 روز گذشته حدود 227 میلی متر بوده که 0.2 (یک دهم) درصد بیشتر از میانگین بلندمدت است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *