کرم ضدآفتاب مناسب باید اشعه‌های یووی را دفع کند

تبلیغات بنری


یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خاصیت کرم ضد آفتاب مناسب را ایجاد لایه ای بر روی پوست دانست که می تواند اشعه های UVA و UVB را دفع کند و گفت: ضد آفتاب های رنگی و بدون رنگ تفاوتی ندارند و ضد آفتاب های رنگی. این کار باعث ایجاد عوارض روی پوست نمی شود.

یورنا به گزارش ویپدا، فهیمه عبدالله مجد با بیان اینکه کرم ضد آفتاب به ویژه زمانی که در فصول گرم سال در معرض تابش نور خورشید قرار می گیریم، عنصری ضروری برای پوست است، گفت: پزشکیان استفاده از ضد آفتاب را برای تمام گروه های سنی توصیه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از کرم های ضد آفتاب مهم ترین راه حل برای مراقبت از پوست است، افزود: اگرچه استفاده از کرم های ضد آفتاب در طول سال توصیه می شود، اما استفاده از آن در روزهای گرم و آفتابی سال ضروری است. همچنین ضدآفتاب هایی برای کودکان طراحی شده است که توصیه می شود در زمان قرار گرفتن کودک در معرض آفتاب به خصوص در سفر به شهرهای ساحلی استفاده شود.

فوق تخصص بیماری های پوست و مو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان داده است که ضدآفتاب ها در کاهش پیری زودرس پوست، سرطان پوست و کک و مک پوست نقش موثری دارند، بنابراین استفاده از ضد آفتاب در افرادی که سابقه خانوادگی دارند. از سرطان های پوست نیز باید آن را خطرناک تلقی کرد.

وی با تاکید بر اینکه فاکتور محافظتی در برابر آفتاب (SPF) مخفف فاکتور محافظتی در برابر اشعه خورشید یا میزان محافظت در برابر اشعه خورشید در ضدآفتاب است، گفت: معمولاً اکثر افراد بر این باورند که هر چه ضریب محافظت در برابر آفتاب (SPF) بیشتر باشد. هر چه تاثیر آن در برابر اشعه خورشید بیشتر باشد، اثرات مضر آن بیشتر است، در حالی که سطح فاکتور حفاظتی پوست (SPF) نشان دهنده قدرت محافظت پوست در برابر اشعه خورشید است. هر چه SPF بالاتر باشد، اگرچه اثر محافظتی افزایش می یابد، اما با همان سرعتی که SPF افزایش می یابد، محافظت دیگری ایجاد نمی شود و این اثر کمی متفاوت است.

عبدالله ماجد گفت: ضدآفتاب ها باید متناسب با پوست و شرایط هر فرد باشد. در مورد کرم ضد آفتاب اصلاً برند مهم نیست و محصولات خانگی به راحتی قابل استفاده هستند البته آنچه مهم است هماهنگی ضد آفتاب با پوست است، یعنی اگر پوست شما چرب است، ضد آفتاب است. باید بدون چربی باشد یا اگر … اگر پوست شما خشک یا مختلط است باید از ضد آفتاب مخصوص استفاده کنید.

به گفته وی، ممکن است بسیاری از افراد به دلیل چرب بودن کرم های ضد آفتاب و ایجاد آکنه در اثر استفاده از این محصولات، سلامت پوست خود را به خطر بیندازند، اما این افراد می توانند بدون نگرانی از محصولات بدون روغن استفاده کنند که ممکن است منجر به بروز آکنه شود. به ظاهر آکنه که در بازار فراوان است.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: برخی افراد علاقه ای به استفاده از ضدآفتاب های بی رنگ ندارند و تصور می کنند ضدآفتاب های رنگی کرم پودری است که نمی تواند در برابر اشعه خورشید محافظت کند. بهتر است بدانید در اثربخشی ضدآفتاب های رنگی و ساده تفاوتی وجود ندارد و این رنگدانه ها تنها برای جلب توجه مشتریان و زیباتر نشان دادن پوست به برخی کرم های ضد آفتاب اضافه می شوند.

عبدالله ماجد با تاکید بر نحوه صحیح استفاده از ضد آفتاب خاطرنشان کرد: اثر ضد آفتاب حدود 15 تا 30 دقیقه طول می کشد، بنابراین قبل از خروج از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب همیشه باید آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست شما باشد، بنابراین هر کرم مراقبت از پوست دیگری که استفاده می کنید، مانند مرطوب کننده یا مرطوب کننده، باید زیر کرم ضد آفتاب خود استفاده کنید.

وی ادامه داد: اگر بدن یا صورتتان خیس می شود یا در بیرون از خانه در معرض نور شدید آفتاب قرار می گیرید، هر 80 دقیقه یکبار ضد آفتاب خود را تجدید کنید، می توانید از عینک آفتابی برای پوست دور چشم نیز استفاده کنید که حساسیت بیشتری دارد. همچنین افرادی که ساعات طولانی بیرون از خانه هستند یا زیاد عرق می کنند باید بعد از هر دو تا سه ساعت یکبار ضدآفتاب را جبران کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *