کاهش ۲۵ روزه زمان و ۳۰ درصدی هزینه حمل با بهره برداری از راه‌آهن رشت-کاسپین 

تبلیغات بنری


مدیرعامل شرکت توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه افتتاح خط ریلی رشت – قزوین گفت: این خط ریلی نسبت به مسیر فعلی که از کانال سوئز می گذرد زمان حمل و نقل را از 45 روز به 25 روز کاهش می دهد. روز و هزینه 30٪.

یورنا- به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه افتتاح خط ریلی رشت – کسپان گفت: : این مسیر ریلی آخرین قسمت کریدور و رابط دریایی بین … شمال و جنوب است. این گذرگاه مورد بهره برداری گم شده است.

وی افزود: طول این خط ریلی 37 کیلومتر است و با 40 کیلومتر ریل گذاری تکمیل شد که ظرفیت حمل این خط ریلی حداکثر هفت میلیون تن است 600000 نفر 10 میلیون تن است.

الخادمی گفت: یک شعبه دیگر از این راه آهن به بندر انزلی و یک شاخه دیگر به بندر آستارا و شبکه سراسری ریلی متصل می شود. این مسیر به عنوان کریدور دریایی راه آهن سراسری از روسیه و فلاندر در شمال اروپا به طول 13000 کیلومتر از خاک جمهوری اسلامی ایران می گذرد و به بندر بمبئی می رسد.

مدیرعامل شرکت توسعه و ساخت زیربناهای حمل‌ونقل کشور تصریح کرد: خط ریلی رشت – خزر بخشی از پروژه حمل‌ونقل بین‌المللی است و با استفاده از آن کالا و محموله از شرق آسیا و هند به دریای خزر و سپس به بندر منتقل می‌شود. آستاراخان در روسیه.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این مسیر در مقایسه با مسیر فعلی که از کانال سوئز می گذرد، زمان حمل کالا را از 45 روز به 25 روز کاهش می دهد و هزینه ها را 30 درصد کاهش می دهد.

لازم به ذکر است؛ این خط آهن که نقطه پایانی کریدور جنوب – شمال است، خلیج فارس را به دریای خزر وصل می کند و ظرفیت مسافربری 300 هزار نفر را دارد و در زمینه حمل و نقل بار نیز 3 میلیون تن در سال اول و حداکثر 7 میلیون تن می تواند در سال های بعد جابه جا شود.

جاده اصلی به طول 40 کیلومتر با خطوط ایستگاهی با هزینه 30 هزار میلیارد ریال یعنی ارزش روزانه آن 60 هزار میلیارد ریال به خط پایان رسیده است و امروز به نام و یاد رئیس جمهور شهید افتتاح شد.

این جاده شامل 18 پل بزرگ به طول 799 متر و 243 پل کوچک به طول 3745 متر است.

محور راه آهن رشت – قزوین نیز در خمام ایستگاه دارد. مساحت این ایستگاه 21 هکتار، زیربنای کلیه ساختمان ها و سایبان ایستگاه 1550 متر مربع و مساحت ایستگاه اصلی 612 متر مربع است که با استفاده از تجهیزات ایرانی ساخته شده است. و فن آوری ها. قدرت مهندسان داخلی

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *