کاهش کیفیت هوا در مناطقی از کشور طی ۵ روز آینده

تبلیغات بنری


کارشناس هواشناسی از وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا طی پنج روز آینده در شرق، جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خبر داد.

یورنا – بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نخسینه با اشاره به وضعیت هوای امروز کشور گفت: امروز در برخی نقاط استان های گیلان، مازندران، گلستان و شمال شرق آذربایجان بارش های پراکنده در سیستان پیش بینی می شود. بلوچستان، هرمزگان، فارس و کرمان.

وی افزود: جمعه 21 مرداد ماه در برخی مناطق شمال غرب آذربایجان، آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز واقع در استان های تهران و سمنان بارش پراکنده باران و در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان بارید. و جنوب و ارتفاعات غرب کرمان و ارتفاعات شمالی و غربی هرمزگان و در شرق و شمال فارس و ارتفاعات جنوبی اصفهان در بعدازظهر و اوایل شب بارش پراکنده باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی است.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، بارش های پراکنده در روز شنبه 22 مرداد در شمال غرب آذربایجان و شرق آذربایجان و برخی مناطق گلستان و خراسان شمالی دور از دسترس نخواهد بود.

نخسینا گفت: روز یکشنبه 23 مردادماه در ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان و کرمان، تراکم ابر و احتمال بارش پراکنده و در سایر مناطق افزایش می یابد. هوا در مناطقی از کشور آرام است و روز دوشنبه ۲۴ مرداد در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس رگبار و وزش باد پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: طی پنج روز آینده در شرق، جنوب غرب و غرب کشور، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود. . انتظار می رود. از امروز تا یکشنبه خلیج عربی، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: فردا 21 مردادماه آسمان تهران صاف تا نیمه ابری و در ساعاتی وزش باد و در بعدازظهر شدت وزش باد خواهد بود. ، با حداقل و حداکثر. دمای هوا بین 24 تا 38 درجه سانتیگراد است و در روز جمعه 22 مرداد ماه هوا صاف تا کمی ابری از بعدازظهر وزش باد افزایش می یابد و وزش باد در مقاطعی با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود کمینه و بیشینه دما به 26 و 39 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نخسینه در پایان گفت: اردبیل با کمینه دمای 13 و 14 درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای 47 درجه سانتیگراد فردا و پس فردا سردترین و گرمترین مراکز استانی خواهند بود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *