کاهش میزان اهدای خون در میان جوانان زیر ۳۵ سال

تبلیغات بنری


گفتگو

مدیرعامل سازمان انتقال خون ضمن اشاره به اینکه میزان اهدای خون در بین افراد زیر 35 سال حدود 30 درصد است، گفت: تعداد اهداکنندگان خون در این افراد نسبت به سال های گذشته رو به کاهش است.

مصطفی جمالی در گفتگو با مقدار به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون میزان اهدای خون وی در بین جوانان میزان اهدای خون برای افراد زیر 35 سال را حدود 30 درصد دانست و گفت: اهدای خون در سنین 36 تا 40 سال حدود 20 درصد است.

وی با اشاره به اینکه تعداد اهداکنندگان خون در بین افراد زیر 35 سال نسبت به سال های گذشته رو به کاهش است، ادامه داد: میزان اهدای خون در این گروه سنی هر سال بین 1 تا 2 درصد کاهش می یابد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون افزود: تفاهم نامه های زیادی برای ترویج اهدای خون از طریق معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون منعقد شده است که در راستای فرهنگ سازی است که از جمله آنها می توان به تفاهم نامه با سازمان انتقال خون اشاره کرد. بسیج، جهاد دانشگاهی در تهران، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آموزشی یک تفاهم نامه همکاری با شهرداری و هلال احمر منعقد کردیم. هدف از تفاهم نامه های امضا شده با جهاد دانشگاهی تشویق اهدای خون در بین جوانان است. اطلاع رسانی در این خصوص نیز ارائه می شود و بازدیدهای دوره ای از مراکز اهدای خون و دوره ها و تورهای آموزشی برای جوانان در تهران و شهرستان ها انجام می شود.

جمالی خاطرنشان کرد: اکثر خیرین افرادی هستند که دوران دفاع مقدس را گذرانده و با فرهنگ ایثار، شهادت، شبکه های اجتماعی، همایش ها و جلسات دانشگاهی آشنا هستند. مناسبت های مختلفی مانند راهپیمایی اربعین، حج مشهد و سفره اطعام در عید غدیر، فرصت بسیار خوبی برای فرهنگ سازی در مورد تشویق اهدای خون در بین جوانان است و در این جشن ها نیز فرهنگ سازی می کنیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *