کارگروه ملی صیانت از پرستاران بخش خصوصی و کارکنان اورژانس پیش‌بیمارستانی تشکیل می‌شود

تبلیغات بنری


رئیس سازمان نظام پرستاری از تشکیل تیم ملی حفاظت و نگهداری پرستاران بخش خصوصی و تیم کاری تخصصی اورژانس پیش بیمارستانی خبر داد.

یورنا – بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، احمد نجاتیان در دیدار با نمایندگان بخش خصوصی و پرستاران فوریت های پزشکی در هیات مدیره سازمان نظام پرستاری مشهد، افزود: خدمات پرستاران در بخش خصوصی. بسیار ارزشمند هستند و حدود 70 درصد خدمات سرپایی و 30 درصد خدمات بستری با تلاش انجام می شود و فعالیت های این پرستاران به مردم ارائه می شود.

وی بیان کرد: فعالیت پرستاران در بخش خصوصی یکی از نمادهای مشارکت مردمی در توسعه سلامت است و با این خدمات حمایتی از پرستاران باید برای ارتقای این خدمات برنامه ریزی کرد.

نجاتیان ادامه داد: بخش خصوصی در نظام سلامت از منابع مالی خود برای تحمل بخشی از بارهای نظام سلامت استفاده می کند. این در حالی است که پرستاران این بخش به دلیل توقع بیماران و کمبود پرسنل و حقوق با فشار کاری زیادی روبرو هستند. متاسفانه برخی از قوانین مربوط به پرستاران در بخش خصوصی به درستی اجرا نمی شود و از جمله این قوانین می توان به قانون ارتقای بهره وری و قیمت گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد.

وی گفت: حدود دو سال از اجرای قانون تعرفه می گذرد اما هنوز روند مشخصی برای اجرای این قانون در بخش خصوصی وجود ندارد.

رئیس سازمان با اشاره به تهیه الگوی جدید برای پرداخت موثر، بر لزوم شفافیت در نحوه محاسبه تعرفه و ارتباط مستقیم درآمد حاصل از تعرفه و پرداخت به پرستاران تاکید کرد.

فاطمه بحرینی، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد نیز با اشاره به مشکلات پرستاران این شهر در تعاریف مراقبت پرستاری، امنیت شغلی و بازنشستگی پیش از موعد، به تعداد زیاد بخش های خصوصی و خیریه اشاره کرد. بیمارستان های تامین اجتماعی و دانشگاه آزاد مشهد.

در زیر نمایندگان پرستاران بخش خصوصی درخواست های خود از جمله اعمال قانون تعرفه خدمات پرستاری در بخش خصوصی را به سازمان نظام پرستاری ارسال کردند.

نماینده اورژانس پیش بیمارستانی نیز در این جلسه به مشکلات کاری که این قشر دچار آن هستند از جمله پایین بودن نرخ تعرفه، عدم شفافیت آن و عدم حضور نمایندگان فوریت های پزشکی در جلسات شورای عالی پرستاری اشاره کرد. . سیستم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *