کارگردان فیلم «در آغوش درخت»: هزار قهرمان المپیک از روستا‌های دور افتاده کشف می‌شوند

تبلیغات بنری


کارگردان فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در نخستین دور اکران مردمی این فیلم در شهر ارومیه گفت: هزاران قهرمان المپیک از روستاهای دورافتاده در حال کشف هستند.

یورنا – بر اساس اعلام روابط عمومی پروژه، تور اکران عمومی «در آغوش گرفتن درخت» در شهرهای ترک زبان با اکران ویژه این فیلم در ارومیه، محل اصلی ضبط این اثر، با شروع فعالیت های فیلم برگزار می شود. در پردیس سینمایی مهر با حضور بابک حاجی پاشا کارگردان و جواد قامتی و روح الله زمانی یکی از تهیه کنندگان این فیلم علاوه بر مسئولان حوزه هنری استان آذربایجان غربی. از ارومیه

هادی سعیدی‌ورد، رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی پیش از نمایش این فیلم ضمن خیرمقدم به مهمانان و هنرمندان حاضر در این مراسم گفت: با روحیه سینما، مردانگی، اشتیاق و علاقه یک نفر می‌خواهد یک فیلم بسازد. فیلمی در حوزه خانواده.» برای ما مهم و حائز اهمیت است که فردی با موضوع و محتوای خانوادگی کار خلق کند و به داشتن هنرمندان متعهدی مانند بابک حاجی پاشا افتخار می کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: «در آغوش درخت» اثری مبتنی بر محیط زیست استان آذربایجان غربی است که از خرده فرهنگ‌ها، تعاملات و روابط مشترک و ناب مردم آن شکل گرفته است. به همه بازیگران این اثر به ویژه کارگردان خداقت می گویم که از دوران کودکی هر چه از زادگاهش دیده، در این اثر به عنوان یک عنصر استفاده کرده است. این فیلم همچنین ارتباط بسیار خوبی بین خانواده، این نهاد ارزشمند، سنت ها و محیط زیست این استان را به نمایش گذاشت.

در ادامه این مراسم علی الرزازی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی ضمن خیرمقدم به مدعوین و تبریک به کارگران “در آغوش درخت” گفت: در ساخت “در آغوش درخت” شرکت کردیم. آغاز و به بودن در کنار دوستان افتخار می کردیم، اما باید بگویم امروز با کاری روبرو هستید که خون دل ها برای آن ریخته شده است. روزی که بابک حاجی پاشا این موضوع را با ما مطرح کرد، گفت که این سناریو انعکاسی از تجربه واقعی است و این اتفاق افتاد. ما تمام تلاش خود را کردیم که در کنار هنرمندان این اثر باشیم و معتقد بودیم این عزیزان قصد دارند علاوه بر پرداختن به موضوع خانواده، اثری خلق کنند تا زیبایی های آذربایجان و حتی خرده فرهنگ های آن را به تمام دنیا نشان دهند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: «در آغوش درخت» تلاش کرده است تا فضیلت های اصلی زندگی را به همه مردم نشان دهد. از سوی دیگر می توان فرم و تکنیک را در دیدار اهورا و رایان لطفی دید. ناگفته نماند که موضوع طلاق در ذهن ما منفور است و گاهی در سینمای غرب دیده ایم که سیاه و خاکستری به عنوان خشونت دیده می شود، اما فیلم «در توشه درخت» روایتی دور از ذهن داشت. خشونت و برخورد با آن این سوال که طلاق عشقی چه آسیبی می تواند به روح و روان ما وارد کند؟ «در دامان درخت» تصویری کاملا واقعی از زندگی و خانواده را نشان می دهد.

در ادامه برنامه بابک حاجی پاشا کارگردان فیلم با ابراز خوشحالی از برگزاری اولین اکران مردمی فیلم «در آغوش درخت» در زادگاهش گفت: از سنگ های خیابان تا روستاهای این شهر. این شهر برای من پر از حس خوب و زیبایی است همچنین فیلسوفان و صاحب نظران در تولید فیلم «در آغوش جهان» بدون دریافت این مبلغ هنگفت هستند و به دلیل عشقی که به شهر خود دارند، مدتی به جمع ما پیوستند فیلمی گرفتیم که یکی از داوران جشنواره فیلم چینی به من گفت که تازه فهمیدم کشور شما چقدر زیباست این نتیجه زحمات دوستانی بود که از اولین کارگردان فیلم حمایت کردند.

وی ادامه داد: افرادی که می توانند در عرصه های فرهنگی، تاریخی، سینمایی و حتی ورزشی نخبه باشند در روستاها و شهرهای کوچک یافت می شوند. ما باید باز باشیم و مطمئن شویم که هزار قهرمان المپیک از این روستاهای دورافتاده کشف خواهند شد. در تهران همه چیز پیدا نمی شود، حتی اگر در تهران به دنبال هنر ناب باشیم، در بیشتر مواقع کار بچه های خارج از پایتخت است. ایده‌ها، داستان‌ها و شعرهای دراماتیک از بستر هویت و اصالتی می‌آیند که در شهرهای بزرگ رنگ باخته است. در حال حاضر این بستر در شهرستان ها وجود دارد و مسئولان در مورد آن صحبت می کنند، اما چه کسانی سر کار خواهند آمد؟

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *