کارتونیست‌ها از ۲۸ کشور در ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» شرکت کرده‌اند

تبلیغات بنری


در حالی که کمتر از یک ماه تا پایان مهلت شرکت در ششمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور نویسان باقی مانده است، کاریکاتوریست هایی از 28 کشور جهان تاکنون در این جشنواره شرکت کرده اند.

یورنا- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در حالی که کمتر از یک ماه به ششمین دوسالانه بین المللی کتاب کاریکاتور باقی مانده است، هنرمندانی از ۲۸ کشور جهان در این مسابقه حضور داشتند.

بر این اساس، کاریکاتوریست هایی از الجزایر، آرژانتین، استرالیا، اتریش، بحرین، برزیل، بلغارستان، شیلی، چین، کلمبیا، کرواسی، کوبا، هند، اندونزی، ایتالیا، قزاقستان، مقدونیه، مکزیک، مونته نگرو، تا کنون شرکت کرده اند هلند، پاناما، رومانی، روسیه، عربستان سعودی، صربستان، ترکیه، انگلیس و ایران آثاری را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند. پس از ایران، چین، برزیل و روسیه بیشترین تعداد سفارش را دریافت کردند.

ششمین دوسالانه بین المللی «کتاب کارتون» با محوریت موضوعات «کتاب، کودکان و خانواده»، «کتاب، سرگرمی، شادی و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی، «کتاب، کتابخانه و تجارت»، «کتاب، کتابخانه، و یک مجمع فرهنگی و اجتماعی»، و «کتاب، کتابخانه، و یک انجمن فرهنگی و اجتماعی،» «نویسندگان، فلسطین و مقاومت غزه» از موضوعات جانبی این دوره از جشنواره خواهد بود که علاقه مندان می توانند آثار خود را در دو بخش حرفه ای و مبتدی (هنرمندان ایرانی که در مسابقات داخلی و بین المللی شرکت نکرده اند) ارسال کنند.

در بخش حرفه ای، برگزیدگان جشنواره (مقام اول تا سوم)، علاوه بر نقاشی و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب 1000، 700 و 500 یورو) و 3 نفر از افراد شایسته دریافت کردند. علاوه بر نقاشی و تندیس، 80 میلیون ریال هدیه نقدی به 6 نفر در بخش مبتدیان لوح تقدیر و 50 میلیون ریال هدیه نقدی تعلق خواهد گرفت. لازم به ذکر است برگزیدگان ایرانی در این جشنواره جایزه ای معادل یک ریال دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است علاقه مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور کتاب می توانند با عضویت در سامانه جشنواره آثار خود را تا تاریخ 31 مرداد 1393 (31 مرداد 1393) به نشانی www.booktoon.ir ارسال کنند. آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، با حداقل وضوح 200 dpi، ارتفاع یا عرض 2000 پیکسل و حداکثر حجم 100 مگابایت ارسال شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 02166735792 (داخلی 2165) و 09105039320 و ایمیل info@booktoon.ir تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *