چهره‌های اینستاگرامی، پردرآمدتر از ستاره‌های سینما؟ پشت پرده تبلیغات میلیاردی!

علت درامد های نجومی بلاگر ها

شاید کمتر از ده سال پیش، هنرپیشه‌ها و ستاره‌های سینما و تلوزیون یکی از مشهورترین و ثروتمندترین افراد جامعه بودند. با ورود اینستاگرام به فضای مجازی، این مسئله به سرعت تغییر کرد و هم اکنون شاهد این هستیم که چهره‌های مشهور اینستاگرام چه از نظر شهرت و چه از نظر درآمد در بسیاری از موارد از سوپراستارهای سینما و تلوزیون هم سبقت گرفتند.

با وجود مدت زمان زیادی که مردم در فضای مجازی می‌گذرانند، تبلیغات در این فضا بازخورد بسیار خوبی داشته و برندها هزینه‌های سنگینی را برای این تبلیغات به چهره‌های اینستاگرامی پرداخت می‌کنند. هر سلبریتی اینستاگرام صاحب یک استیج پر مخاطب است که فقط کافیست نام یک برند را به زبان بیاورد تا در یک لحظه جمعیت عظیمی با آن برند آشنا شوند. گاهی برندها هزینه‌های چند صد میلیون تومانی بابت انتشار یک پست در اینستاگرام پرداخت می‌کنند و این دقیقا جایی است که چهره‌های شاخص اینستاگرام را به درآمدهای نجومی رسانده است.

اما سوال اینجاست که آیا تمامی این شهرت و ثروت نتیجه تلاش واقعی است یا دست‌هایی در پشت پرده، این بازار را هدایت میکنند؟

سلبریتی‌های اینستاگرام حدودا چقدر درآمد دارند؟

یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی چهره‌های شناخته شده اینستاگرام از تبلیغات است. پیج اینستاگرام این افراد بسیار پرمخاطب هست و به دلیل بازدید بسیار بالایی که دارد، هزینه‌های زیادی بابت تبلیغات دریافت می‌کنند. در حال حاضر چهره‌های شناخته شده زیادی در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به محمد امین کریم پور، صدف بیوتی، حسن ریوندی، میلاد قاسمی خواه، مستر تستر، علی صبوری، جواد خواجوی و… اشاره کرد.

می‌توان گفت درآمد این افراد از صفحه اینستاگرام خود حدودا از ماهی یک میلیارد تومان شروع می‌شود و تا 10 میلیارد تومان و حتی بیشتر از آن نیز می‌رسد.

علت درامد های نجومی بلاگر ها

پشت پرده درآمدهای نجومی اینستاگرام – تلاش یا حمایت‌های پنهان؟

وقتی صحت از درآمد‌های بالای سلبریتی‌های اینستاگرام می‌شود، برای همه ممکن است این سوال به وجود بیاید که آیا این جایگاه حاصل تلاش بوده یا مافیایی در پشت پرده وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت شاید همگی شاهد خرید فالوور و لایک و بازدید پست‌ها هستیم اما الگوریتم اینستاگرام در حال حاضر به گونه‌ای پیش می‌رود که روز به روز این رشدهای مصنوعی را شناسایی می‌کند و از دیده شدن صفحاتی که با تقلب پیش می‌روند جلوگیری می‌کند.

با یک نگاه کلی متوجه خواهیم شد که راز دیده شدن اکثر چهره‌های معروف در اینستاگرام یک چیز واحد است: تولید محتوای مستمر و اصولی با استراتژی درست! اینستاگرام به صفحاتی بها می‌دهد که مطابق سلیقه مخاطب هست و تولید محتوای مناسب با سلیقه کاربر چیزی است که این چهره‌ها را از سایرین متمایز کرده است.

 

باز شدن درهای جدیدی برای کسب درآمد بدون نیاز به شهرت توسط اینستاگرام در سال 1404

در سال‌های اخیر اینستاگرام در به روزرسانی‌های خود به طور مداوم فضا را برای پیج‌ها و کسب و کارهای کوچک باز کرده و روند کسب درآمد را برای آن‌ها راحت تر کرده است.

طبق گزارش دریافتی از شرکت نمارا که در حوزه تولید محتوا در مشهد فعالیت داشته و پیج‌های اینستاگرام زیادی را تاکنون به درآمد رسانده است، در سال گذشته حدود 65 درصد از کسب و کارهای کوچک موفق شده اند بدون داشتن چهره مشهور یا حتی فالوور خیلی زیاد، درآمد خیلی خوبی از طریق اینستاگرام داشته باشند. این کار تنها با تولید محتوای اصولی در اینستاگرام و جذب هدفمند و البته تلاش مستمر انجام شده است.

جالب است بدانید که در حال حاضر، استراتژی درست برای تولید محتوای اینستاگرام خیلی مهم تر از تعداد فالوور بوده و بسیاری از افرادی که عملکرد هدفمندی داشتند به نتایج خوبی در این پلتفرم رسیده‌اند. به طور کلی اکثر کسب و کارهایی که در این فضا به موفقیت می‌رسند از یک تیم متخصص جهت دریافت مشاوره کمک گرفته‌اند.

 

علت درامد های نجومی بلاگر ها

هزینه‌های تولید محتوا در اینستاگرام

امروزه، تولید محتوا در اینستاگرام با توجه به قابلیت بالای درآمدزایی آن شامل هزینه‌های مختلفی می‌شود. از جمله این هزینه‌ها می‌توان به تولید محتوای ویدیویی، سناریونویسی، هزینه تبلیغات، هزینه‌های مربوط به مشاوره برای پیشبرد پیج و… اشاره نمود. این هزینه‌ها بسته به نوع محتوای تولیدی، میزان برون سپاری و اهداف شما متغیر است، اما به طور کلی باید به این مبالغ به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کرد تا هزینه. طبق آمار دریافتی از نمارا، حدود 70 درصد از کسب و کارهایی که تولید محتوای اصولی و هدفمندی روی پیج خود انجام داده‌اند موفق شده‌اند تا فروش خود را افزایش داده و مبالغی که در ابتدا جهت تولید محتوا پرداخت کرده‌اند را به کسب و کار خود بازگردانند.

با توجه به مطالب گفته شده، می‌توان گفت که امروزه نمی‌توان اینستاگرام را تنها به چشم یک پلتفرم برای سرگرمی نگاه کرد؛ این فضا منبع درآمد بسیار خوبی برای افراد و کسب و کارهایی است که خوبی توانسته اند خود را با شرایط جدید و پیشرفت تکنولوژی و حوزه دیجیتال وفق دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *