چشم‌پوشی فیفا به نسل‌کُشی در دامن اسرائیل – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش یورنا به نقل از خبرگزاری فارس: اینها اظهارات عجیب جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، پس از چهارمین جلسه فیفا برای صدور تصمیم نهایی در مورد تعلیق فوتبال اسرائیل به دلیل کشته شدن این بازیکن فلسطینی است. فیفا تحقیقات در مورد موضوع تعلیق اسرائیل را نادیده می گیرد. اسرائیل بیش از 41 هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است که 70 درصد آنها زنان و کودکان بی دفاع هستند.

فیفا نسل کشی در اسرائیل را نادیده می گیرد

بررسی موضوع توقف فوتبال اسرائیل از 6 ماه پیش با درخواست رسمی فدراسیون فوتبال فلسطین آغاز شد و ایران، قطر، کویت، عراق، سوریه و لبنان حامیان اصلی این درخواست فلسطینی ها بودند و پس از آن همه اعضای AFC به تحریم فوتبال اسرائیل رای مثبت داد.

فیفا نسل کشی در اسرائیل را نادیده می گیرد

سایت القرایه نوشت: تشکیل کمیته تحقیق در مورد موضوع فیفا یک سال پس از کشتار مردم فلسطین و ورزشکاران غزه، «مسئله شرم آور» است و الجزیره نیز از تأخیر در صدور تصمیم تعلیق اسرائیل خبر داد فوتبالی که برای سومین بار «نفوذ صهیونیست‌ها در فیفا» را نشان می‌دهد.

فیفا نسل کشی در اسرائیل را نادیده می گیرد

فیفا جنایات جنگی سال گذشته توسط اسرائیل در نوار غزه را نادیده می گیرد که باعث شد روسیه بلافاصله پس از جنگ با اوکراین در مسابقات بین المللی شرکت نکند.

فیفا نسل کشی در اسرائیل را نادیده می گیرد

موشه زواریس، رئیس اتحادیه فوتبال اسرائیل می‌گوید درخواست فلسطینی‌ها “مضحک”، “سیاسی” و “سوگیرانه” است و اعضای فیفا نباید در مورد درخواست تعلیق فوتبال اسرائیل تحقیق کنند. اما محمد فاتح، کارشناس فوتبال فلسطین می گوید: «تخریب تمامی زیرساخت های ورزشی و کشته شدن بیش از 500 ورزشکار که 200 نفر از آنها فوتبالیست بودند، «نقض آشکار قوانین فیفا است».

فیفا نسل کشی در اسرائیل را نادیده می گیرد

وب سایت القرایه گزارش داد که تاخیر فیفا در درخواست تعلیق فوتبال اسرائیل برای مدتی طولانی تر از حد معمول ادامه یافت و فدراسیون فوتبال فلسطین حق دارد این درخواست را با سازمان های بین المللی سطح بالا مانند دادگاه داوری ورزش پیگیری کند. (CAS) تا بتواند فیفا را مجبور به بررسی و صدور رای کند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *