چتر شفاعت امام حسین (ع) گسترده است/ «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» محدود به زمان و مکان نیست

تبلیغات بنری


گفتگو

یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اینکه ندای «جهنمی ناصر یانسورنی» منحصر به زمان و مکان نیست، گفت: چتر بزرگ حمایت و شفاعت امام حسین (علیه السلام) است. ) گسترده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی فضی در گفت و گو با مرحله درباره اسرار واقعه کربلا وی در خصوص شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش گفت: سیدالشهدا علیه السلام در روز عاشورا با سخنان گرانبها و متفکرانه خطاب به مردم عادی فرمودند: «همان فریاد: آیا کسی هست. چه کسی می تواند به آنها کمک کند تا به آنچه که “خدا کمک به ما را تمام کرده است؟” پرسش های بسیاری را در ذهن جامعه بشری ایجاد کرد. پر واضح است که در آن لحظه نه به دنبال کمک بودند، نه از سوی عزیزان و نه از سوی دشمنان، بلکه این فریاد پیامی بود که باید به همه نسل های آینده و جامعه بشری منتقل شود.

وی به ماجرای سنگ بنای کعبه به دست ابراهیم و اسماعیل پرداخت و افزود: خداوند متعال به ابراهیم و اسماعیل دستور داد که کعبه را بسازند همانطور که به ابراهیم دستور داد مردم را به آن دعوت کند. ابراهیم علیه السلام گفت: خدایا در این بیابان که چند نفر از آن می گذرند صدای من به جایی نمی رسد و نتیجه شایسته ای ندارد. خداوند فرمود: دعوت به سوی توست و اجابت این دعوت از جانب من است. کاری که امام حسین (علیه السلام) با فریاد بلند کرد: مرد جهنمی ناصر از من عکس می گیرد.

چتر سخنرانی امام حسین (علیه السلام) گسترده است/

فضی تاکید کرد: خداوند خود به حضرت ابراهیم (علیه السلام) وعده حمایت از کعبه را داده است و امروز کعبه حافظ قلوب بسیاری از مومنان است. اجابت دعوت حضرت ابراهیم (علیه السلام) در آن روز، انشاءالله امروز در اعمال حج ظاهر می شود، زیرا حمایتی که از جانب خداوند می شود، دائمی و عظیم است.

وی با اشاره به ندای مکرر امام حسین (علیه السلام) به جهنمیان، ناصر از من عکس می گیرد، گفت: امام حسین (علیه السلام) در بعدازظهر 1397 خطاب به لشکر دشمن نگفت. عاشورا و آن لحظات پرتلاطم، چون امیدی در دلهای زنگ زده آنها نبود و ندای نه تنها مکان، بلکه پیامی بود که در طول تاریخ و به کل جامعه بشری رسانده شد. دائمی است.

این کارشناس علوم قرآن گفت: در ندای «جهنمی ناصر از من عکس بگیر» از مردم خواست برای حل مسائل مادی و معنوی با امام حسین (علیه السلام) وساطت کنند. موانع و مشکلات و خداوند متعال آبروی امام حسین (علیه السلام) را برای رفع موانع و مشکلات مادی و معنوی قرار داده و خداوند متعال آبروی امام حسین (علیه السلام) را به این بزرگوار عنایت فرماید. فرد مشکلات خود را حل می کند سیدالشهدا (علیه السلام) کشتی نجات پناهندگان است و پیامش حتی پس از شهادت این امام همام زنده و جاری است.

وی به آیاتی از قرآن کریم شبیه پیام امام حسین (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در آیه 7 سوره محمدی می فرماید: «یا الذین آمنوا أن یار الله. به شما کمک کند.» «اى اهل ایمان، اگر خدا را یارى کنید، بر قدمهاى خود ثابت قدم باشید». به معنای دین و رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) است. انسان موجودی محدود است و کمک او از خداوند نیز محدود است; اما خداوند نامحدود است و کمک او از قدرت نامحدود است. در اینجا خداوند کمک و حمایت خود را به حرکت انسان وابسته کرد. هر کس دین اسلام را با فکر و گفتار و کردار خود یاری کند خداوند او را یاری می کند و چه پیروزی بهتر از نصرت خدا؟

فذی با اشاره به این آیه 7 سوره محمد تأکید کرد: وقتی امام حسین علیه السلام پیام «رجل جهنمی نصیر یانسورانی» را فرمود، به خاطر قوت، عشق و قدرت آن حضرت بود. شهدا (علیه السلام). حقیقت این است که کار آموزشی با این پیام آغاز شد. حضرت اباعبدالله علیه السلام حرکت به سوی سعادت و سعادت دنیا و آخرت را به جامعه می آموزد و بهترین راه برای حرکت در سایه این امام، راه سعادت است.

چتر سخنرانی امام حسین (علیه السلام) گسترده است/

وی بیان کرد: گاهی تفسیر و صورت‌بندی نادرستی از پیام امام حسین علیه‌السلام شکل می‌گیرد، اما اگر به دنبال آن شناخت معنا شود، اشاره به این تعبیر خاص دارد که مؤید شهادت علیه‌السلام است. او) و فصل عشق او. همه ائمه ائمه معصومین (علیهم السلام) کشتی نجات ما محسوب می شوند، اما کشتی نجاتی که امام حسین (علیه السلام) برای جامعه امروزی تعیین کرده، ابعاد و شرایط مختلفی دارد.

فضی به تکلیف امروز جامعه در دهه اول ماه محرم الحرام پرداخت و گفت: باید تلاش کنیم عرصه تربیتی را که امام حسین علیه السلام برای ما قرار داده است به درستی درک کنیم و خود را در این عرصه قرار دهیم. این فرصت ارزشمندی برای به دست آوردن سعادت دنیوی و اخروی است و سعادتی که می تواند با عشق و شفاعت سیدالشهدا (علیه السلام) ما را به مقصد برساند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *