پیگیری مشکل رجیستری آیفون در کمیسیون اصل نود مجلس – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش یورنا به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام نصرالله باجمان فر با اشاره به جلسه کمیسیون نود مجلس با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این جلسه با حضور ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسئولانی از مجلس برگزار شد. ستاد مبارزه با قاچاق انسان سازمان برنامه و بودجه برای بررسی طرح ثبت نام دستگاه های پردازش سیم کارت (ثبت نام) و رفع مشکلات آنها، برای اجرای تکالیف قانونی مربوط به توسعه آن تشکیل جلسه داد. شبکه فیبر نوری کشور و رسیدگی به مشکلات پرسنل ارتباطات.

وی با اشاره به شکایات واصله به کمیته اصل 90 قانون اساسی در خصوص ثبت گوشی تلفن همراه، گفت: این طرح یکی از موفق ترین طرح های اجرا شده در زمینه مبارزه با قاچاق کالا بوده و توانسته بازاری را ساماندهی کند که 90 درصد آن را در اختیار داشته باشد. از این کالاها قاچاق بوده است، اما متاسفانه در دو سال گذشته خلأهایی در این طرح ایجاد شده که اجرای سیاست را برای دولت غیرممکن کرده است، کمیسیون به دنبال راه حلی برای این مشکل است.

بژمانفر تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد وزارت ارتباطات برنامه خود را برای رفع این مشکلات ارائه و گزارش آخرین اقدامات خود را ظرف یک هفته کاری به کمیته ارسال کند.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی گوشی های تلفن همراهی که در حال حاضر وارد کشور می شود عدم امکان رجیستری آن است، در حالی که برخی از گوشی های لوکس آمریکایی با پرداخت هزینه در بازار رجیستر می شوند و وزیر ارتباطات گزارشی در این زمینه به این موضوع ارائه می کند. مقامات ظرف یک هفته

بژمانفر در خصوص بحث توسعه شبکه فیبر نوری گفت: امروزه همه در دنیا از طریق اینترنت بی سیم (وای فای) خدمات دریافت می کنند در حالی که در ایران هنوز ارائه این خدمات از طریق سیم کارت تلفن همراه رایج است. وضعیت اجرای پروژه شبکه فیبر نوری در کشور مشخص نیست، بنابراین باید افق وزارت ارتباطات مشخص شود وضعیت اتصالات شبکه های ارتباطی که از طریق سیم های مسی در سراسر کشور انجام می شود، مناسب نیست.

وی مشکل اصلی را در اجرای این طرح ها در پایتخت ها و شهرهای بزرگ دانست و گفت: این پروژه ها در روستاها و شهرهای کوچک به راحتی امکان پذیر است. در این زمینه برخی اقدامات موازی و سلیقه ای باعث شد کار به درستی پیش نرود و فقط برای کشور هزینه داشته باشد.

بژمانفر خاطرنشان کرد: اعتقادی به انحصار فضا نداریم اما با مدیریت وزارت ارتباطات باید از توانمندی های موجود در این زمینه به درستی بهره برداری شود و در این راستا همکاری و همفکری همه نهادهای ذیربط ضروری است تا بتوانیم اجرای پروژه شبکه فیبر نوری در کشور.

رئیس اداره اصل نود درباره مطالبات کارکنان بازنشسته مخابرات گفت: مخابرات در قبال کارکنان خود وظایفی دارد و از آنجایی که بسیاری از اعضای هیئت مدیره این شرکت از سوی دولت پیشنهاد می شوند، می توان آنها را به عنوان نامزد دریافت کرد. توسط وزیر پیگیری و به زودی گزارش ارائه خواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر مجلس نمایندگان با افزایش درآمد آبونمان به وزارت ارتباطات کمک اعتباری کرد تا این وزارتخانه بتواند مشکل کارمندان خود را از این طریق حل کند. با مدیرعامل شرکت مخابرات و نمایندگان دولت جلسه ای خواهیم داشت.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *