پیشنهاد عجیب هادی حجازی‌فر برای انتخاب بازیگر! – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش یورنا به نقل از تسنیم، سومین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس ملت برگزار شد. اگرچه جشنواره بسیار شلوغ و مورد استقبال مردم است، اما این رویداد نقطه درخشانی است، اما کیفیت آثار این دوره از جشنواره همچنان مورد انتقاد بسیاری از شرکت کنندگان جشنواره است.

منتقدان سینمایی معتقدند کیفیت آثار در این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبل کاهش چشمگیری داشته تا جایی که تماشای فیلم های مستند و بین المللی را به آثار داستانی ترجیح می دهند. البته در کنار این آثار فیلم های باکیفیتی نیز وجود دارد. «سیزده سال»، «پس از پدر»، «خداحافظ پاریس» و… از جمله این آثار هستند.

سومین روز جشنواره میزبان چهره های دولتی بود. سلیم غفوری معاون سیما، علی رضا تابش و قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی نیز در سومین روز از جشنواره فیلم کوتاه تهران به خانه جشنواره آمدند و از روند برگزاری این جشنواره بازدید کردند. این جشنواره اتفاق افتاد.

علاوه بر این هادی حجازی فر و الناز شاکردوست از بازیگران سرشناس کشور به پردیس ملت آمدند تا رنگ و بوی متفاوتی به جشنواره بدهند.

10 بهترین فیلم جشنواره از نظر تماشاگران تا پایان روز دوم

10 فیلم برتر با رای مردم در پایان دومین روز جشنواره معرفی شدند.

بر اساس اعلام کمیته نظارت بر آرای مردمی جشنواره فیلم کوتاه و با توجه به ۲۹۲۲ کارمزد اخذ شده از محل اعتبارات در روز دوم، ۱۰ فیلم برتر از نگاه مخاطبان تا پایان روز دوم جشنواره، معرفی شدند. به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام شد:

خداحافظ پاریس

به آن مانماندا می گویند

تانکر

تنها با هم

هانابندون

روز خداحافظی

رئیس شما

سر

تبدیل می کند

کشک شور عزیز

تست دسترسی به بازی از سوی غیر بازیکنان!

هادی هگزی فر نویسنده، کارگردان و بازیگر در نشست تخصصی «راهنمایی بازیگر» به ایراد سخنرانی های هیجان انگیزی پرداخت.

خلاصه سخنان وی بدین شرح است:

من کاملاً برای نقشم می جنگم، نمی توانم چیزی را بپذیرم و بازی کنم که نمی توانم آن را درک کنم. من خیلی از فیلمنامه ها را رد کرده ام چون در آنها خوانده ام “رهبر با صدای بلند می خندد”، در حالی که اصلا نمی توانم بلند بخندم، البته نمی توانم این دلایل را به آنها بگویم زیرا احساس ضعیف من نسبت به این داستان، کشف این داستان است. توانایی های بازیگر

جایز نیست بازیگر به چیز دیگری تبدیل شود، زیرا در این صورت هیچ تأثیری بر مخاطب ندارد. اغلب ویژگی های بازیگر را به فیلمنامه اضافه می کنم. در «مقام مهدی» همه آنقدر کم بازی بودند که جاهایی با هم دعوا می کردیم اما یکی از بازیگران چشم داشت خیلی از نقاط ضعف فیلمنامه من را بپوشاند. و البته بازیش. من این شخص را به خاطر چشمانش انتخاب کردم.

خیلی از دوستان دوست دارند بازیگران حرفه ای را وارد کارشان کنند، مثلاً من در سال چند فیلم کوتاه بازی می کردم و می گفتم این زکات من است، اما بعضی فیلمنامه ها را رد می کنم و نمی فهمم چرا باید اینطور باشم. آنها پیشنهاد من این است که تست کنید بازی را از غیر بازیکن بگیرید!

ارائه هیئت داوران جشنواره فیلم کوتاه داستانی

در سومین روز از چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، داوران آثار بلند مسابقه فیلم های ایرانی به این رویداد معرفی شدند.

این تیم متشکل از کمال التبریزی، فرزاد معتمد، سید شهاب الدین حسینی، محمدرضا شفا، درناز حاجی ها، آرمان فیض و میثم مولایی است.

مشکل هنوز وجود دارد. پارکینگ

دیگر عادت کرده ایم که برگزاری جشنواره در پردیس ملت یعنی یافتن جای پارک! پارکینگ محدود است و بسیاری از خودروهایی که قصد شرکت در جشنواره را دارند جایی برای پارک پیدا نمی کنند. اگرچه این موضوع چندین بار در رسانه ها منتشر شده است، اما مشخص است که هیچ اتفاقی در این زمینه نخواهد افتاد.

امسال جشنواره فیلم کوتاه هم وارد این مشکل شد و بازدیدکنندگان جشنواره شاید بیشتر ناراحت شدند چون تعداد مهمانان زیاد شد اما تعداد پارکینگ ها ثابت ماند!

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *