پیش‌فروش بلیت‌های بازگشت زائران در ۳ مرز اربعینی

تبلیغات بنری


معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: امسال برای اولین بار مقرر شده است که بلیت های رفت و برگشت اربعین در سه مرز باشماق، خسروی و تمرشین پیش فروش شود.

یورنا – به گزارش سازمان ترافیک جاده ای و حمل و نقل زمینی دبیرستان حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حاشیه چهلمین نشست مدیریت سفر با حضور استاندار یزد، اصحاب رسانه. اربعین گفت: سازمان ترافیک و حمل و نقل زمینی مسئولیت برگزاری همایش عظیم الحسینی را برعهده دارد که مهمترین آن در حوزه حمل و نقل زائران است.

شهرکی با بیان اینکه سال گذشته دو میلیون و یکصد هزار زائر از مبادی داخلی به مرزهای اربعین و بالعکس از مرزهای اربعین به مقاصد داخل کشور برای شرکت در همایش اربعین با ناوگان حمل و نقل عمومی منتقل شدند، افزود: این اداره کل امسال باید ظرفیت بیشتری برای جابجایی زائران داشته باشد و در این راستا امسال برای اولین بار در مرزهای خسروی، باشماق و تمرشین پیش فروش بلیط رفت و برگشت را انجام خواهیم داد.

وی همچنین به مشارکت مردم در بحث حمل و نقل و در قالب طرح سفر مشترک «نزار سفر» اشاره کرد و اذعان داشت: از افرادی که از خودروهای شخصی برای تردد استفاده می کنند در صورت داشتن فضای خالی در خودروی خود و آنها می خواهند این کار را انجام دهند، لطفاً در این امر مهم شرکت کنند و همچنین از بسترهای اینترنتی که خدمات حمل و نقل مسافر را برای حمل و نقل زائران ارائه می دهد، کمک خواهد گرفت.

شهرکی از برگزاری دو مانور بزرگ پیش از آغاز همایش بزرگ اربعین خبر داد و افزود: آنچه در حوزه حمل و نقل محقق می شود، استفاده از توان بخش خصوصی مسئول سرمایه گذاری در این زمینه و برگزاری جلساتی است. هماهنگی و مشارکت بین سازمان ها، انجمن ها و فدراسیون های مربوطه که امیدوارند بهترین خدمات را به زائران حسینی ارائه دهند.

عامل حمل و نقل سازمان همچنان به بهبود و ایمن سازی مسیرهای منتهی به گذرگاه های مرزی، ارائه خدمات از طریق بیش از 1100 مجتمع خدماتی مراقبت های جاده ای، بهبود شرایط خدماتی (نصب چتر، سیستم خنک کننده، مه پاش، سرویس های بهداشتی، اسکان رانندگان و …) ادامه می دهد. در گذرگاه‌های مرزی، استفاده از سامانه‌های راهداری شامل تردد سنج، پلاک‌خوان، دستگاه‌های نظارتی و تردد در قالب سالن‌های دیده‌بانی و ارائه برنامه‌ها و محتوای فرهنگی و مذهبی و غیره از جمله وظایف است. اربعین حسینی از سازمان حمل و نقل زمینی و راهداری در همایش بزرگ پیاده روی.

لازم به ذکر است در این همایش تعدادی از مدیران ادارات کل راهداری و حمل و نقل زمینی استانداری ها از جمله استانداری های مرزی گزارشی از رویه ها و پروژه های زیربنایی طی چهل روز ارائه و به بیان چالش ها و مشکلات پرداختند. از رشته مربوطه

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *