پیش‌بینی افزایش ۲۰درصدی تردد زائران از پایانه مرزی تمرچین در اربعین

تبلیغات بنری


رئیس سازمان حمل و نقل زمینی و راهداری از پیش بینی افزایش حداقل 20 درصدی تردد زائران اربعین حسینی از ایستگاه مرزی تمرشین در سال جاری خبر داد.

یورنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل زمینی کشور در حاشیه بازدید از بندر مرزی تمرشین با اشاره به اینکه در در دو سال گذشته با توجه به دمای بالای هوا در مرزهای غربی و جنوبی و بهبود زیرساخت ها، اقدامات خوبی در توسعه زیرساخت ها و جاده های منتهی به مرز در بندر مرزی تمرشین انجام شده است. پیش بینی می شود امسال تردد زائران از ایستگاه مرزی تمرشین حداقل 20 درصد افزایش یابد.

رئیس سازمان ترافیک و حمل و نقل زمینی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی های مرکز مدیریت راهداری امسال بیش از 4 میلیون و 400 هزار زائر در اربعین خواهیم داشت، تصریح کرد: بیش از 4 میلیون و 100 هزار زائر از طریق جاده و جاده تردد خواهند کرد. مرزهای زمینی ناوگان اتوبوسرانی باید تعداد ناوگان حمل و نقل خود را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای جابجایی این تعداد زائر به 12 هزار اتوبوس نیاز است و برای رفع نیاز مردم نیز مانند سال گذشته از ظرفیت دستگاه های مختلف و تاکسی های اینترنتی استفاده می شود.

امانی همچنین گذرگاه مرزی تمرشین را یک مرز اقتصادی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده طی چهار سال گذشته موضوع تردد در این مرزها توسعه و رونق گرفت، به گونه ای که سال گذشته شاهد رشد 260 درصدی بودیم. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل. در چهار ماهه امسال نیز شاهد افزایش 760 درصدی ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

وی با اشاره به اینکه مرزها گلوگاه های کشور است، خاطرنشان کرد: از نظر رهبر انقلاب یکی از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ارتباط و تعامل سازنده با همسایگان است و در این راستا طی 4 ماهه امسال 6 میلیون تن کالا در سراسر کشور جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد افزایش داشته و این میزان جابجایی طبق برنامه بوده و باید از 16 میلیون عبور کند. تن کالا تا پایان سال

امانی با تاکید بر اینکه گذرگاه های مرزی رابط اقتصادی کشور و دروازه ورود هر کشوری است، اظهار کرد: هر گاه مرزها پاک باشند و امکانات رفاهی و زیرساختی فراهم شود، تاثیر مستقیمی بر روابط مرزی خواهند داشت.

وی ادامه داد: با وجود کمبود اعتبار; در بحث دوربرگردان ها و رفع نقاط حادثه خیز آذربایجان غربی اقدامات خوبی انجام شده و در حال انجام است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *